Elemzések Újraindultak az első európai autógyárak – ez történt a 16. héten

Újraindultak az első európai autógyárak – ez történt a 16. héten

autopro.hu/V.M. | 2020.04.20 07:23

Újraindultak az első európai autógyárak – ez történt a 16. héten

Fotó: Volvo Cars Global Media Newsroom

Az előző héten több európai autógyárban is kezdetét vette a termelés, emellett számos üzem esetében határozták meg hétfőben, azaz mában az újraindulás időpontját. A világgazdaságnak szüksége is van a gyártás minél előbbi elindulására, amit az is jól mutat, hogy a kínai és a brit gazdaság fejlődésével kapcsolatban is újabb negatív előrejelzések láttak napvilágot. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Újraindult az Audi és több beszállító is

Az Audi Hungaria Zrt. az előző hét óta ismét termel. Bár más autógyártók magyarországi üzemeiben egyelőre még szünetel a gyártás, már mindenhol készülnek az újrakezdésre. A szentgotthárdi Opelnél átfogó óvintézkedésekkel készülnek, a termelés megkezdésének pontos időpontja azonban egyelőre nem ismert. A kecskeméti Mercedes-Benznél április 27-én szeretnék újraindítani a termelést.

Arról is beszámoltunk, hogy az esztergomi Suzukinál szintén április 27-én tervezik a gyártósorok újbóli elindítását, a Bridgestone tatabányai gyárában pedig ismét normál ütemben zajlik a gumiabroncsok készítése. Múlt héten a Hankook is visszahívta dolgozóit a rácalmási egységébe, a Denso Gyártó Magyarország Kft. pedig a korábbi egy helyett kettő műszakban kezdett termelni.

Vannak, akik újraindulnak, mások halasztanak

A Hyundai csehországi egységében újraindult az autógyártás, ugyanakkor a Ferrari sajnos halasztani kényszerült. A múlt héten továbbá megtudtuk, hogy mától a Volvo és a Volkswagen is visszaállította a termelést egyes üzemeiben. A Daimler azt közölte, hogy ezen a héten több németországi telephelyén is kezdetét fogja venni a munka. Az Opel jelezte, felkészült a németországi termelés újraindítására, de konkrét időpontot még nem határoztak meg.

Franciaországban többek között a PSA és a Renault is visszahívná már dolgozóit, előbb azonban egyezségre kell jutniuk a szakszervezetekkel. A La Manche csatorna túloldalán, Nagy Britanniában a Bentley három héttel hosszabbította meg a leállást.

Más hírek szerint a Kia a koreai egységeinek újranyitását készül elhalasztani.

Használt autókból is sokkal kevesebb fogy

A gazdasági visszaesés nem csak az új autók iránti keresletben mutatkozik meg, hanem a használt autók irántiban is. A használtautó-kereskedések többsége azzal szembesül, hogy bevétele legalább 75 százalékkal esik vissza a vírushelyzet miatt.

Az előző héten azt is megnéztük, hogy az újautó-eladások 2019-ben hogyan oszlottak meg a világ jelentősebb piacai között, valamint hogyan alakult a gyártók nyeresége.

A koronavírus az értékesítés terén is óriási kihívás elé állítja az autómárkákat. A Vauxhall egy mobiltelefonos eladási rendszer felállításával alkalmazkodik az új helyzethez.

Negatív gazdasági előrejelzések

Londoni közgazdászok azt jósolták, hogy a brit gazdasági teljesítmény még a világháborúk idején tapasztaltaknál is nagyobb mértékben fog visszaesni. Ugyancsak londoni elemzők megvizsgálták, hogy a közép- és kelet-európai térség országaiban, beleértve hazánkat is, hogyan fog alakulni a gazdaság fejlődése a világjárvány hatására.

A koronavírust természetesen az egész világgazdaság megsínyli. Kínában negyvennégy éve a legalacsonyabb növekedésre számítanak az idén. Ennek egyik oka, hogy részben a közelmúlt kereskedelmi konfliktusa, részben a jelen járvány miatt egyre több amerikai vállalat vonul ki az ázsiai országból.

Egy 46 országban végzett felmérés rávilágított arra, hogy a vállalatok terveibe milyen változásokat hozott a koronavírus. Egy másik cikkünkből pedig kiderült, hogy a vállalatvezetők mit tehetnek annak érdekében, hogy a cégük megerősödve kerüljön ki a mostani krízisből.

Az előző héten az Európai Unió sokat vitatott mobilitási csomagja is témáink között szerepelt. A csomaggal kapcsolatban a Waberer's International Nyrt.-t, illetve a Magyar Szállítmányozók Szövetségének közúti szállítmányozási munkabizottságának vezetőjét kérdeztük.

Bővülhet az otthonról végezhető munkák köre

Arról is beszámoltunk, hogy egy svéd cég olyan technológiát fejleszt, mellyel akár a kamionvezetők is távmunkában dolgozhatnak.

Bár az ipar figyelmét mostanában a koronavírus köti le, a régi problémák továbbra is jelen vannak. Megvizsgáltuk, hogy a hamisítványok problémája ma mennyire számít relevánsnak, emellett olvasóink azt is megtudhatták, hogy az oly sok hasznot nyújtó adatrendszerek telepítése miért is okoz akkora kihívást sok vállalat számára.

Kiemelt Partnereink