Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb engedélyeket kapott a debreceni akkugyár – ez történt a 47. héten
Két hazai akkumulátoripari beruházásban is előrelépés történt, de beruháznak Magyarországon a gumigyártók is. A tengerentúlon eközben cél értek a sztrájkok. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Kiderült, hogy újabb engedélyeket húzott be a debreceni építkezéséhez az Eve Power, így hamarosan ténylegesen elkezdhet épülni a BMW által is várt kínai akkumulátorgyár a hajdúsági megyeszékhelyen. Szintén a 47. hét fejleménye, hogy Ácson az épülő katódanyaggyárnál is folynak a munkálatok, míg a CATL újabb európai akkumulátorgyárat tervez.
A gumiiparban sem volt megállás a mögöttünk hagyott héten – Szijjártó Péter bejelentette, hogy 450 új munkahelyet hoz létre beruházásával a Hankook Tire, míg az Apollo Tyres Győrben bővítette tevékenységét.
Megtette hatását a sztrájk
A United Auto Workers, az Egyesült Államok legnagyobb autóipari szakszervezete a héten megerősítette, hogy a General Motors, Ford és Stellantis autógyártóknál dolgozó tagjai elfogadták az új kollektív szerződésekről szóló megállapodásokat, amik rekord mértékű béremelést és számos mást is garantálnak számukra.
A béremelés nemcsak az említett három autógyártót érinti, hanem sorra jelentkeznek más cégek is, hogy emeljék dolgozóik fizetését – így tett például a Volkswagen is.
Kína jön Európába, a VW pedig megy Kínába
Miközben a Volkswagen szenved az elektromos autók iránti alacsonyabb kereslet miatt, megpróbálja fellendíteni kínai tevékenységét – a VW új platformot mutatott be, amire olyan kínai elektromos autók építhet, ami kifejezetten a kínai piac igényeit szolgálja.
Folytatódik a kínai gyártók európai offenzívája: a 47. héten a Geely alá tartozó Zeekr háza táján történtek fejlemények, a cég még novemberben megkezdi két piacon autói árusítását, jövőre pedig újabb európai országokban jelenik meg. Közben a legnagyobb kínai gyártó, a BYD újabb eladási rekordot állított be.
Becsüljük meg az idei eredményeket!
Az EY tanulmánya szerint az idei év kifejezetten jól alakult a legnagyobb autógyártók számára, azonban már közeleg a visszaesés, és részbe az elektromos átállás, részben a csökkenő kereslet miatt nehezebb évek köszönthetnek az autóipari cégekre. Igaz, például a thyssenkrupp már most is komoly veszteségekről számolt be.
A Rába idei éve eddig kifejezetten jól sikerült, a vállalat rég nem látott eredményeket ért el – kérdés, hogy jövőre is tudja-e tartani ezt a szintet.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!