Elemzések Szegeden épít autógyárat a BYD – ez történt az 51. héten

Szegeden épít autógyárat a BYD – ez történt az 51. héten

Végh Martin | 2023.12.25 08:23

Szegeden épít autógyárat a BYD – ez történt az 51. héten

Fotó: Facebook/BYDUSA

A BYD lesz a következő autóipari OEM, amelyik autógyárat épít hazánkban, miközben a Schaeffler egy új K+F projektet visz Szombathelyre. Olaszországban ugyancsak új autógyárakat hozhat a jövő, míg egy ázsiai autógyártó alkatrészgyárakat készül leállítani. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A kínai BYD autógyártó a magyar gazdaságtörténelem egyik legnagyobb beruházását hozza el. A vállalat Szegeden építi fel első európai autógyárát, ezzel több ezer új munkahelyet hozva létre.

A Gidrán Páncélozott Járművek Kft. vegyesvállalat alapításához szükséges dokumentumokat írt alá a Rába és a török Nurol Makina ve Sanayi A.S. A cél a Gidrán harcjárművek gyártási képességének kialakítása a Rába Csoportnál, elsődlegesen a Honvédség igényeinek kielégítésére.

A Schaeffler 5,2 milliárd forint értékű kutatás-fejlesztési projektet hoz Szombathelyre, az elektromobilitás területén megvalósuló projekt 94 munkahelyet teremt. Ezenkívül a német vállalat az előző héten bejelentette, hogy a Vitesco Technologies-ban lévő részesedését 30 százalékkal tovább növeli hamarosan. Ezzel a felvásárolni kívánt vállalat immáron a Schaeffler közel 80 százalékos tulajdonában lesz.

Több autógyárat akarnak az olaszok

Olaszország az autógyártók kegyeit keresi annak érdekében, hogy az ország területén új autógyárakba fektessenek. Mostanra az olasz kormány több OEM-mel is megbeszélést folytat a lehetséges gyárépítési helyszínekről.

A Volkswagennél megállapodás született a 10 milliárd euró értékű költségcsökkentési programról a vállalatvezetés és az üzemi tanács között. A tervekben létszámcsökkentés és a hatékonyság jelentős javítása is szerepel.

A Toyotához tartozó Daihatsu minden kiszállítását leállította, miután egy vizsgálat kiderítette, hogy a vállalat több tucat modelljének töréstesztjét hamisították meg. A vállalat most jelentős reformok előtt áll.

Egy másik ázsiai autógyártó, a Hyundai jelképes összegért válik meg oroszországi üzemétől. Cserébe fenntartja magának a lehetőséget, hogy később visszavegye az ukrajnai háború miatt leállt egységet.

A Hyundai jövőre kettő koreai üzemét is leállítja időlegesen. A belső égésű motorok komponenseit készítő telephelyeken kettő hónapban is szünetelni fog a termelés.

Gyengélkedik a hazai újautó-piac

Január és november között jelentősen, közel 16 százalékkal emelkedtek az európai uniós újautó-eladások. Ugyanakkor hazánkban továbbra is gyengélkedik az újautó-piac, annak volumene ugyanis 3,7 százalékkal csökkent az első tizenegy hónapban.

Más volt a helyzet a hazai használtautó-piacon. Főleg az év második felében felpörgő keresletnek köszönhetően az adásvételek száma a tavalyi rekord szintjén lesz.

Költségvetési okokból Németországban idő előtt véget vetettek az elektromos autók után járó állami ártámogatásnak. A támogatási programot egészen 2024 végéig futtatták volna az eredeti tervek szerint.

Kanada 2035-től csak kibocsátásmentes, illetve nagy elektromos hatótávolsággal rendelkező plug-in hibridek értékesítését engedélyezi, az addig tartó időszakban pedig a gyártóknak fokozatosan növelnie kell ezen járművek eladásokon belüli arányát.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink