Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megállapodtak a VW grandiózus költségcsökkentéséről
A Volkswagen vezetősége és a munkavállalói érdekképviselete megegyeztek arról az intézkedéscsomagról, aminek célja, hogy a német autógyártó óriás költségeit 2026-ra 10 milliárd euróval csökkentsék, többek között létszámleépítésen keresztül.
A VW konszern névadó márkáját érintő költségtakarékossági lépésekről két hónap tárgyalást követően született megállapodás. Az intézkedések között szerepel a termelés és a fejlesztés felgyorsítása, a munkaerőköltségek lejjebb szorítása, illetve a beszerzés hatékonyabbá tétele.
Az autógyártó vezetése korábban a versenyképesség elvesztésével indokolta az átfogó programot, amivel 2026-ra 10 milliárd eurónyi költséget kívánnak megspórolni, míg a bevételarányos jövedelmezőséget 6,5 százalékra emelnék a mostani 3,4 százalékról.
Lesznek, akik így vagy úgy távoznak
Az üzemi tanáccsal kidolgozott egyezség értelmében a VW-nek lehetősége lesz felmondani bizonyos alkalmazottjainak, majd a megüresedett pozíciókat betöltetlenül hagyni a létszám csökkentése érdekében.
„Ezzel a megállapodással 2024-től megteremtjük a szükséges rugalmasságot ahhoz, hogy sikerrel biztosítsuk a vállalat nyereségességét, azáltal a fenntartható foglalkoztatást” – mondta Gunnar Kilian, a VW emberi erőforrásokért felelős igazgatósági tagja.
A létszámot érintő intézkedések között szerepel az 1967-68-ban született, és súlyos fogyatékossággal rendelkező dolgozók részleges nyugdíjazása, különösen az adminisztratív területen.
A tesztelésben is szorítanak a nadrágszíjon
Az adminisztrációt érintő változásokról már egy korábbi belső levélben is szót ejtettek a VW vezetői. Abból kiderült, hogy az adminisztrációs költségeket ötödével szeretnék mérsékelni, továbbá, hogy a fejlesztési ciklusok idejét 50 hónapról három évre szorítanák le, csökkentenék a termelési időt, illetve, hogy törlik egy 800 millió eurós új kutató-fejlesztő központ terveit.
A most nyilvánosságra hozott, hivatalos tervek között szerepel évi 320 millió euró megtakarítás elérése a beszerzés fejlesztésén keresztül, az értékesítés utáni üzleti terület esetében évi több mint 250 millió euró, míg a termelés gyorsításával további évi 200 millió euró megtakarítás realizálása.
Ezeknél is több, évi 400 millió euró költségtől szabadulna meg a VW azáltal, hogy a műszaki fejlesztésben használt tesztjárművek számát megfelezik a digitális tesztekre való nagyobb arányú támaszkodás által – számolt be a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!