Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mérföldkőhöz ért a Bosch miskolci járműipari gyára – ez történt a 13. héten
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Bosch miskolci járműipari gyára. Debrecenben jól halad a CATL akkumulátorgyárának építése, Németországban megmenekült a bezárástól a Ford egyik üzeme, míg ami egész Európát érinti, az az, hogy 2035 után is forgalmazásban maradhatnak a belső égésű motoros új autók a kontinensen. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A Bosch miskolci járműipari gyárában elkészült a 350 milliomodik termék. Ezzel fontos mérföldkőhöz érkezett az üzem, ahol többek között elektromos autók és e-kerékpárok komponenseit gyártják.
A CATL debreceni gyárának építése nagy lendülettel halad, és a mostani szakaszban az sem látszik befolyásolni a munkálatokat, hogy kettő fél is beperelte az akkugyártót. A gyár, ha minden jól megy, a próbaüzemet már jövőre elkezdheti.
Gyártási problémák
Megmenekült a néhány éven belül esedékes bezárástól a Ford saarlouis-i gyára, vele együtt ezer munkahely. Mindez azonban komoly és fájdalmas kompromisszumok árán történik.
Fájdalmas problémák nem csak a Ford dolgozóit terhelik, hanem az orosz AvtoVaz autógyártót is. A vállalat idén alaposan felpörgetné termelését, a folyamatok azonban nem látszik, hogy ezt lehetővé tennék. Az alkatrészhiány miatt több hetes leállás van kilátásban.
A Kia meglehetősen egyedi külsejű autóval bővítette kínálatát az EV9 személyében. Az elektromos SUV GT-Line kivitelben is kapható, mely akár hármas szintű önvezetésre is képes.
A Mercedes kiszámíthatóbbá szeretné tenni a gyártási költségeit. Ennek érdekében a vállalat szélenergia vásárlására szerződött. Az energiát egy balti-tengeri szélparkból fogja nyerni a vállalat.
A dízelbotrány kapcsán felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a müncheni tartományi bíróság az Audi egykori főnökét, Rupert Stadlert. A börtönbe vonulást azonban csak akkor kerülheti el az üzletember, ha beismerő vallomást tesz.
Fókuszban az emisszió
Az Iveco haszonjárműgyártó vezére keményen kritizálta az egyelőre csak tervezettként létező Euro 7 emissziós normát. A vezérigazgató ostobaságnak nevezte a szigorú követelményeket támasztó előírást, amit az európai politikai rendszer diszfunkcionalitásának jelének tekint.
Bár az Euro 7 körüli vita még tart, az előző héten az EU-s döntéshozók elfogadták azt a tervezetet, mely szerint 2035-től csak emissziótól mentes új autókat lehet értékesíteni a blokk területén. A szabályozás ugyanakkor a dátum után is utat enged az e-fuellel hajtott autóknak, amit a Ferrari vezére is üdvözölt.
Bár az e-feuelt használó belső égésű autóknak 2035 után is lesz jövője Európában, ez nem mondható el a dízel- és benzinhajtású modellekről. Az ő sorsuk megpecsételődött.
Ez a döntés elfogadhatatlan a lengyel kormány számára. Mateusz Morawiecki miniszterelnök jelezte, hogy mindent meg fognak tenni a milliókat hátrányos helyzetbe hozó döntés megmásítása érdekében.
Felpörög az elektrifikáció, meg nem is?
A Vitesco Technologies jelentősen növelte az elektromosjármű-komponensekből származó bevételét 2022-ben. A Continental egykori hajtáslánci divíziója szerint hamarosan az értékesítése nagy részét fogják képezni a villanyautókhoz tervezett alkatrészek.
A kínai lítium ára a vártnál gyorsabban esik az utóbbi időben. Az ok egyszerű: az elektromos autók iránti kereslet visszaesése. Kérdés, hogy a folyamat mennyiben teheti olcsóbbá az e-autózást.
Egy kutatás szerint több okból is megérné a járművek dinamikus, vagyis mozgás közbeni töltésére szolgáló infrastruktúra kiépítése. Az nem csak a konvencionális töltőhálózat hiányosságait ellensúlyozná, de olcsóbbá is tehetné a villanyhajtású gépkocsik használatát.
Itthon a BKV a buszvezetők fogyatkozása miatt kongatta meg a vészharangot. A vállalat vezetőhelyettese már a működést alapjaiban akadályozó létszámhiányról beszélt, miközben jelezte, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a toborzásra, a gyengébbik nem körében is.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!