Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lengyel kormány: álkörnyezetvédelmi döntés született
Elfogadhatatlan a lengyel kormány számára a belső égésű motorral hajtott autók 2035 utáni betiltása, Varsó mindent megtesz az erről szóló európai uniós rendelet életbe lépése ellen – jelentette ki Mateusz Morawiecki miniszterelnök.
A lengyel kormányfő arra reagált Facebook közösségi honlapján, hogy az illetékes uniós miniszterek március 28-án jóváhagyták azt a rendeletet, amelynek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű új autók értékesítését az Európai Unióban. A rendelet ellen a lengyel média közlése szerint csak Lengyelország szavazott, tartózkodott a szavazástól Bulgária, Románia és Olaszország.
Morawiecki Facebook-bejegyzésében közölte: kormánya mindent megtesz azért, hogy megvédje a lengyel családokat „a gazdag országok és a brüsszeli bürokraták újabb álkörnyezetvédelmi ötletétől”. Hozzátette: Varsó olyan zöld átalakítást akar, amely „érti és támogatja az uniós tagállamokat, nem pedig rontja gazdaságukat, a lakosok háztartási költségvetését”.
A kormányfő bejegyzéséhez csatolt rövidfilmben kiemelik: a rendelet emberek millióit hozza hátrányos helyzetbe a közlekedés terén, és árt a sok külföldi autómárka számára alkatrészeket gyártó lengyel iparnak.
Még nincs véglegesen eldöntve semmi
A Fit for 55 csomag részeként elfogadott rendelet egy záradékot tartalmaz, amely arra kötelezi az Európai Bizottságot, hogy 2026-ban értékelje a 2035-re kitűzött kibocsátásmentességi célok elérése felé tett előrelépést, és amennyiben az szükséges, vizsgálja felül az elérni kívánt célértékeket.
Ennek kapcsán Grzegorz Puda, az uniós alapokért és regionális politikáért felelős miniszter a lengyel közszolgálati rádióban elmondta: a varsói kormány arra fogja kérni a bizottságot, hogy 2026-ban „alaposan gondolja újra a kérdést”. Meggyőződését fejezte ki, hogy „addigra az EU-ban megértik ennek a döntésnek az abszurditását”.
A brüsszeli értekezleten Lengyelországot képviselő Anna Moskwa klímaügyi és környezetvédelmi miniszter a március 28-ai sajtókonferenciáján kifogásolta, hogy a rendeletet eredetileg ellenző Németország megállapodott az EB-vel, és végül - annak fejében, hogy a tilalom alól kivonták a szintetikus üzemanyagokat - mégis a dokumentum mellett tette le voksát. A Berlin és Brüsszel közötti megállapodás „átláthatatlan módon jött létre, és kiábrándító” – jelentette ki Moskwa.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!