Elemzések Kínai fejlesztésű modelleket dob piacra az Audi – ez történt a 21. héten

Kínai fejlesztésű modelleket dob piacra az Audi – ez történt a 21. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.05.25 16:23

Kínai fejlesztésű modelleket dob piacra az Audi – ez történt a 21. héten

Fotó: Audi Media

Az Audi bejelentette, hogy három kínai fejlesztésű modellt fog piacra dobni. A vámháborúnak még messze a vége, több érintett is megszólalt a témában. A CATL kezdi kinőni Kínát, ezért felgyorsítja a terjeszkedését a tengerentúlon. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Az Audi annak érdekében, hogy minél gyorsabban bővíteni tudja az elektromos autóinak a kínálatát, valamint hogy ezáltal versenyképesebbé váljon Kínában, összefogott az egyik helyi vegyesvállalati partnerével, a SAIC-vel. Az autógyártó három közösen fejlesztett elektromos autót dob majd piacra, az elsőt váratóan 2025-ben fogják bemutatni.Az Audi és a SAIC semmilyen részletet nem árult el közös fejlesztésű elektromos autóik műszaki jellemzőiről.

Nagy bukás lesz a vámháború vége?

Az utóbbi időben a kínai elektromos autókra kivetett vámoktól hangos a média, amit a Stellantis vezérigazgatója sem hagyhatott szó nélkül. Azonkívül, hogy rossz ötletlen tartja, véleménye szerint komoly csatára is számítani lehet az európai piacon a kínai riválisokkal szemben, ami a munkahelyekre és a termelésre vonatkozóan is jelentős következményekkel járhat. Hozzátette, hogy a vámok nem teszik lehetővé a nyugati autógyártók számára, hogy szembenézzenek a kihívásokkal és helyt álljanak az olcsóbb kínai gyártók diktálta versenyben.

Már közismert volt, hogy Németország szintén ellenzi a vámok bevezetését, azonban a harcuk kimenete már az elején eldőlt. Scholz kormánya – a kínai megtorlástól való félelemtől vezérelve – többször is figyelmeztetett a vámok bevezetését illetően. A hónap elején Robert Habeck gazdasági miniszter azt mondta, hogy „különösen a német autóipar nagyon aggódik emiatt, mert várható, hogy a kínaiak ezután vámokat vetnek ki a német importra". A támogatási vizsgálat Németországot és Franciaországot is szembeállította egymással, mivel Párizs attól tart, hogy az olcsó kínai elektromos autók elárasztják az európai piacot, és nyomás alá helyezik a francia autógyártókat az alsó és középáras szegmensben.

A kínai autógyártók már keresik a megoldásokat a vámok kikerülésének érdekében. Legutóbb például arról lehetett tudni, hogy Törökország előrehaladott tárgyalásokat folytat a BYD és a Chery Automobile kínai elektromosautó-gyártókkal az országban történő gyárberuházásokról.

A CATL már kinőtte Kínát

Egyes jelentések szerint a CATL két új tengerentúli üzemet épít, mivel a hazai piacon kívülre kíván terjeszkedni. A CATL kisebb növekedésre számít Kínában, mivel új, kisebb beszállítók lépnek be a piacra. A két új gyár a CATL már bejelentett hat tengerentúli gyárra vonatkozó tervei mellett jön létre, a hírek szerint pedig a következő üzem Spanyolországban lesz, a Stellantisszal közösen. A vállalat egy teljesen saját tulajdonú marokkói akkumulátor-katódanyag-gyárat is fontolgat, amely az európai akkumulátorgyárait látná el.

Szintén bővítésbe kezdett a Webasto is, amely akkumulátorgyártó létesítményét bővíti a dél-koreai Dangjin városában. A bővítés lehetővé teszi a cégszámára, hogy 2025-től évente összesen 300 ezer akkumulátorcsomagot gyártson elektromos járművekhez a 2022-ben megnyílt üzemben.

Tiltott alkatrészek, meghiúsult együttműködés

Szintén a héten röppent fel a hír a BMW háza tájáról, miszerint a vállalat legalább 8000 Mini Cooper járművet importált az Egyesült Államokba olyan elektronikus alkatrészekkel, amik egy feketelistán lévő kínai beszállítótól származnak. Az esetről készült jelentés kitért arra is, hogy a BMW legalább áprilisig folytatta a tiltott alkatrészekkel rendelkező termékek importját.

Pont került egy izgalmas együttműködéséről szóló tárgyalás végére is, sajnos azonban nem született egyezség a végén. A Volkswagen és a Renault befejezte a tárgyalásokat egy esetleges kis elektromos autóról szóló együttműködés kapcsán. Egy informátor állítása szerint nem sikerült közös megoldást találni, míg egy másik forrás arról számolt be, hogy a VW végül visszalépett.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink