![Belépők early-bird kedvezménnyel az ősz járműipari konferenciájára!](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/744963/Techtogether_kampányfotó_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpeg)
![Belépők early-bird kedvezménnyel az ősz járműipari konferenciájára!](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/744963/Techtogether_kampányfotó_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpeg)
Beszállítók A CATL felgyorsítja a terjeszkedését
Fotó: CATL
A CATL megduplázza globális terjeszkedési erőfeszítéseit, mivel a tengerentúli piacokon további növekedésre törekszik. A CATL elnöke mostantól a vállalat a tengerentúli növekedést tekinti elsődleges prioritásnak, mivel kinőtte a kínai elektromosautó-piacot.
Tavaly a világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a CATL 36,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett. Ez volt az egyetlen gyártó, amely +30 százalékos részesedést tudhatott magáénak. Azonban a CATL kezdi kinőni Kína növekvő elektromosautó-piacát, így a vállalat a tengerentúlon keresi a növekedés lehetőségét.
Egyes jelentések szerint a CATL két új tengerentúli üzemet épít, mivel a hazai piacon kívülre kíván terjeszkedni. A CATL kisebb növekedésre számít Kínában, mivel új, kisebb beszállítók lépnek be a piacra. A CATL kínai növekedését elsősorban az ország NEV növekedési üteme (beleértve a hibrideket is) és a rivális BYD növekedése befolyásolja. Bár a magasabb NEV-értékesítések általában nagyobb növekedést jelentenek a CATL számára, a rivális BYD gyorsan növeli piaci részesedését, ami negatívan hat a CATL-re.
A két új gyár a CATL már bejelentett hat tengerentúli gyárra vonatkozó tervei mellett jön létre, a hírek szerint pedig a következő üzem Spanyolországban lesz, a Stellantisszal közösen. A vállalat egy teljesen saját tulajdonú marokkói akkumulátor-katódanyag-gyárat is fontolgat, amely az európai akkumulátorgyárait látná el – írja az Electrek.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!
Kiemelt Partnereink