![Kanada is vámokkal sújtaná a kínai e-autókat](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1145085/kanada-zaszlo_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Kanada is vámokkal sújtaná a kínai e-autókat](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1145085/kanada-zaszlo_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Elemzések Önmagának állít csapdát, aki Kína ellen védővámot vezet be
Fotó: Stellantis Global Newsroom
Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a Reuters Automotive Europe konferenciáján beszélt arról, hogy mennyire nem tartja jó ötletnek a kínai autók ellen bevezetendő esetleges védővámokat vagy különadókat.
A Stellantis vezérigazgatója komoly csatára számít az európai piacon a kínai riválisokkal szemben, elsősorban az elektromos járművek szegmensében. Carlos Tavares szerint a munkahelyekre és a termelésre vonatkozóan is jelentős következményekkel járhat ez a harc.
Tavares szerint az Európába és az Egyesült Államokba importált kínai járművekre kivetett vámok „nagy csapdát jelentenek az ezen az úton haladó országok számára”, és nem teszik lehetővé a nyugati autógyártók számára, hogy szembenézzenek a kihívásokkal és helyt álljanak az olcsóbb kínai gyártók diktálta versenyben.
Az Európai Bizottság június 5-én hozza nyilvánosságra a kínai elektromos járművek importjára kivetett lehetséges vámokról szóló kezdeti határozatát. Kína ellenvámokkal fenyegetőzik.
Tavares szerint a vámok csak az inflációt növelnék azokban a régiókban, ahol kiszabják őket, ami potenciálisan hatással lehet az értékesítésre és a termelésre.
A Stellantis első embere szerint a kínai autógyártók már jó úton haladnak afelé, hogy 1,5 millió járművet adjanak el Európában, ami 10 százalékos piaci részesedést jelentene. Tavares elmondta, hogy a Stellantis kölcsönös tiszteleten alapuló megbeszéléseket folytat a szakszervezetekkel az európai működése során – jegyzi meg a Reuters.
Mint ismert, a Stellantis májusban jelentette be, hogy megkezdi a Leapmotor elektromos autóinak értékesítését Európában. A Stellantis-Leapmotor vegyesvállalat, amely az első egy nyugati és egy kínai autógyártó között, amely egy kínai gyártó elektromos autóinak Kínán kívüli értékesítésére és gyártására irányul, segíteni fogja a francia-olasz csoportot, hogy kibővítse olcsó járművei globális kínálatát.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!
Kiemelt Partnereink