Elemzések Húszezres leépítésre készül a Daimler – ez történt a 29. héten

Húszezres leépítésre készül a Daimler – ez történt a 29. héten

Végh Martin | 2020.07.20 07:22

Húszezres leépítésre készül a Daimler – ez történt a 29. héten

Fotó: Daimler Media

A Daimler egy sor intézkedés meghozatalát mérlegeli a versenyképességének és a pénzügyi stabilitásának megőrzése érdekében. Az elektromobilitást előremozdítandó új megállapodások születtek, az európai újautó-értékesítések pedig jelentősen nőttek júniusban. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Meg nem erősített médiaértesülések szerint a Daimler egyéb, az akár a kecskeméti üzemet is érintő intézkedéseken kívül körülbelül húszezer fővel készül csökkenteni munkavállalói állományát. Egy hónap múlva ismét leáll a Mercedes-Benz modellek gyártása Kecskeméten, most azonban nem a koronavírus van a háttérben, hanem a nyáron szokásos karbantartási munkálatok.

A magyar állam támogatásával a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. együtt fognak dolgozni egy, az autonóm járművek tesztelésére alkalmas digitális környezet létrehozásán.

Megszorítások a német gyártóknál

A Daimlerhez hasonlóan a Volkswagen Csoport sem tudja elkerülni a költségcsökkentő intézkedések hozatalát. A konszern névadó márkájánál egészen az év végéig szünetelni fog az új dolgozók felvétele.

Egy másik hírből az is kiderült, hogy a Volkswagen és partnere, a SAIC jelentős beruházással fejlesztik sanghaji gyárukat, előkészítve azt a német autógyártó Audi márkájú modelljeinek készítéséhez.

A szintén német székhelyű Continental ugyancsak költségoptimalizálásra készül, bár nem csak a világjárvány miatt. A következő években egy spanyol és egy mexikói üzemét is be fogja zárni.

A japán Nissan idén harmadával csökkenti termelését, alkalmazkodva a világjárvány hatására visszaesett kereslethez. Míg azonban a japán autógyártó a termelés csökkentésén van, addig a francia PSA Csoport azon dolgozik, hogy augusztusban újraindulhasson az autógyártás a Vauxhall brit üzemében.

Már meg van a név

Szinte már nem telik el hét úgy, hogy ne hallanánk a PSA Csoport és az FCA egyesüléséről. A múlt héten a fúzióval születő új vállalat nevét ismerhettük meg.

A Fiat Chryslerhez kötődő hír volt az a több mint 900 ezer amerikai autót érintő visszahívás is, amit esetlegesen veszélyes légzsák-felfújódás miatt rendeltek el.

Szabad utat kapott a Tesla

Az előző héten az elektromobilitáshoz kötődő hírekből sem volt hiány. A Tesla megkapta az engedélyeket a németországi gyára alapozási munkálatainak megkezdéséhez, a BMW pedig a svéd Northvolttal bővítette akkumulátorcella-beszállítóinak körét,

A tengerentúlon az elektromos autókat fejlesztő Fisker közölte, hogy több százmillió dollárhoz fog jutni, azzal egy időben pedig egyesülni fog egy cégek felvásárlására létrehozott különleges rendeltetésű vállalattal.

Dél-Korea kormánya egy új tervet dolgozott ki az ország gazdaságának növekedési pályára állításához, aminek egyik eszköze az elektromobilitás támogatása lesz.

Még várat magára a segítség

Nagy-Britanniában egy autógyártókat és autókereskedőket tömörítő szövetség szerint sürgősen állami beavatkozásra lenne szükség a szigetország autóiparának megsegítéséért. Reményre adhat okot, hogy egy program már kidolgozás alatt van.

Az európai uniós újautó-értékesítések továbbra is jelentősen elmaradnak a járvány előtti szinttől, a júniusi eladási adatok azonban így is drasztikus javulást mutatnak az előző hónapokéhoz viszonyítva.

A legfrissebb adatok alapján úgy tűnik, hogy Kínában az autópiachoz hasonlóan a gazdaság is hamar magára talált a járvány okozta sokkot követően. A második negyedévben a GDP már bővülést mutatott éves összevetésben.

Automotive Hungary válság idején is

Ahogy arról már nem egy alkalommal írtunk, az Ipar Napjai és az Automotive Hungary kiállításokat idén egyszerre rendezik meg a Hungexpo területén. Vörös Csaba kiállításigazgatót többek között arról kérdeztük, hogy a válsághelyzetet megélő autóipari cégeknek miért éri meg ilyen helyzetben is megjelenni.

A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karát is megkerestük, hogy többet tudhassunk meg az ott zajló Ipar 4.0 és autóipari fejlesztésekről.

Végül pedig beszámoltunk egy előző héten megrendezett online eseményről, ahol fontos információk hangzottak el arról, hogy hogyan is érdemes nekivágni a papíralapú dokumentáció digitális eszközökkel kiváltásának, és pontosan milyen problémákat okozhat a digitalizálás elmulasztása.

Kiemelt Partnereink