Beszállítók Egyedülálló rendszeren dolgozik a BME és a Knorr-Bremse

Egyedülálló rendszeren dolgozik a BME és a Knorr-Bremse

autopro.hu | 2020.07.15 09:21

Egyedülálló rendszeren dolgozik a BME és a Knorr-Bremse

Fotó: Ford Media Center

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), valamint a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. konzorciuma autonóm járművek tesztelésére alkalmas digitális környezet létrehozásának előkészítését kezdi meg a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán 100 millió forint összegű támogatást elnyert projekt keretében.

A projekt során a konzorcium megvalósíthatósági tanulmányt készít az autonóm járművek tesztelését, majd később azok működését támogató központi rendszer architektúra kialakításának lehetőségeiről. A rendszer a környezet egy digitális másolatát hozná létre valós időben, melyhez a legkorszerűbb technológia szükséges. Ilyen komplexitású rendszer jelenleg a világban nem áll rendelkezésre, elméleti jellegű tanulmányok foglalkoztak csak eddig hasonlókkal. Megvalósítás esetén Magyarországon és a régióban elsőként jöhetne létre ilyen rendszer, mely az autonóm jármű kutatások szempontjából egyedülálló eredmény lenne.

A konzorcium célja a megfelelő partnerek bevonásával első körben a működőképes rendszer architektúrájának kialakítása. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, mint konzorciumvezető az egyetemen elérhető magas szintű és multidiszciplináris tudásával harmonizálja a projektben résztvevő partnerek munkáját. Az ausztriai partnerek bevonásával nemcsak országos szintű rendszer kialakítására van lehetőség, hanem országok közötti, összehangolt rendszerre, ami a régiót különösen jól képes pozicionálni az autonóm járművek tesztelése és később a működtetés területén. A projekt során egyértelműen azonosítják a megvalósításhoz szükséges későbbi partnereket, akiket mindkét országból be kell majd vonni. A projektet Magyarországon a ZalaZone tesztpálya is támogatja, hozzáadva a tudását és a szükséges elérhető autonóm tesztpálya egyedülálló lehetőségeiből adódó információkat. A későbbi megvalósítás során a tesztpálya egy első fázisa lehet a rendszer kipróbálásának és tesztelésének.

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által meghirdetett „Osztrák-magyar kétoldalú kutatásfejlesztési és innovációs projekt együttműködések előkészítésének támogatására az önvezető járművek fejlesztéséhez kapcsolódóan” című felhívására 2019-2.1.14-ÖNVEZETŐ-2019-00001 azonosítószámmal benyújtott pályázat 100 millió forint összegű, térítésmentes támogatást nyert el.

Kiemelt Partnereink