Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gigaberuházás keretében épít akkugyárat Debrecenben a CATL – ez történt a 32. héten
Történelmi méretű beruházást valósít meg Debrecenben a CATL akkumulátorgyártó. Külföldön ismét érkeztek hírek termeléscsökkentésről, ezúttal azonban nem a chiphiány miatt, míg a nagy autóipari beszállítóknak egyike sem mentesülhet az infláció hatásai alól. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Magyarország történelmének eddigi legnagyobb összegű beruházását hozza el a kínai CATL akkumulátorgyártó. A vállalat, második európai üzemét 3 ezer milliárd forintból építi fel Debrecenben.
Egy másik akkumulátorgyártó óriás, a koreai SK On új források bovonásához szerezte meg a szükséges garanciákat. Az új forrásokat az Iváncsán épülő harmadik európai gyárának építésére fogja fordítani.
Júniusban szinte teljes termelési kapacitását kihasználta hazánk legnagyobb vasöntödéje, a Busch-Hungária győri üzeme, ami az első nyári hónapban 5037 tonna terméket állított elő.
Személyi változások
Nem hivatalos források szerint Oliver Blume a Volkswagen vezetésének szeptemberi átvétele után komolyan átalakítaná a konszern igazgatótanácsának összetételét. A helyek számát csökkentené, a felelősségi körök pedig átalakulnak.
Az elektromos teherautókat gyártó amerikai Nikola megnevezte új vezetőjét, a német Michael Lohschellert, aki korábban éveken át vezette az Opelt.
Termeléscsökkentések
Míg a General Motors egy tragikus végkimenetelű összetűzés miatt volt kénytelen leállítani egyik gyárát az Egyesült Államokban, addig a Toyota a koronavírus-járvány Japánban kiújulása miatt kellett, hogy korlátozza termelését.
Úgy tűnik, hogy a Tesla Kanadában építheti fel következő gyárát, ezzel megismételve azt a sikert, amit a Texas-ba telepített üzeménél ért el a zökkenőmentes építkezéssel.
A második negyedévben a Daimler Truck bevételét és nyereségét is növelte, hála több pozitív hatásnak. Összességében a vállalat a vártnál jobb eredménnyel zárhatta a három hónapos időszakot.
Mindenki megérzi az inflációt
A Continental sem tudta elkerülni az ellátási zavarok és az infláció hatásait, és az első fél évben még növekvő bevételek mellett is jelentősen romlott nyereségessége. Mindazonáltal a vállalat pozitívan tekint az év második felére, mikor szerinte csillapodni fog a chiphiány.
Az alapanyagok árának elszállását a Continentalból kivált Vitesco Technologies is megérezte, és bevételei csak az árfolyamváltozások és egyéb hatások miatt nőttek a második negyedévben. Ennek ellenére tartja az egész évre vonatkozó előrejelzését.
Másokkal ellentétben a thyssenkrupp profitál a megnövekedett anyagárakból. A legutóbbi negyedében a bevétele és az üzemi eredménye is jelentősen nőtt.
Kapkodnak az e-autók iránt
A kormány azon döntése, hogy a hatósági üzemanyagárak ne vonatkozzanak a céges vásárlókra, azonnal megdobta a használt elektromos autók iránti keresletet. Beszámolók szerint mára jellemzővé vált a villanyautókért való licitálás.
Év végéig több mint 100 kilométernyi útszakaszt újít fel a Magyar Közút. Jelenleg még körülbelül 493 kilométernyi szakasz vár megújulásra.
Júliusban harmadával nőttek az újautó-eladások Kínában, a világ legnagyobb autópiacán. Ez azt jelenti, hogy június után egyhuzamban már a második hónapban mértek emelkedést.
Az USA szenátusa által elfogadott klímavédelmi csomagot hamar kritikával illették az autógyártók. Rámutattak, hogy az jelenlegi formájában veszélyezteti az elektrifikációs célok elérését.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!