Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gátolhatja az elektrifikációt az USA klímacsomagja
Augusztus elején hosszas huzavona után az USA szenátusa elfogadta az ország eddigi legnagyobb klímavédelmi csomagjaként is jellemzett törvényjavaslatot. A 430 milliárd dolláros csomag egyes elemei azonban nem nyerték el a legnagyobb autógyártók tetszését, sőt, szerintük éppen a célokkal ellentétes hatást érhetnek el velük.
Kamala Haris, az Egyesült Államok alelnöke amerikai idő szerint vasárnap, augusztus 7-én jelentette be, hogy az ő szavazata döntötte el: a szenátus végül elfogadta a főként a klímaváltozás elleni küzdelemre irányuló javaslatcsomagot. A 430 milliárd dolláros törvényjavaslat elfogadása óriási siker Joe Biden amerikai elnök kabinetjének.
Az inflációcsökkentő törvény néven is ismert javaslat célja az éghajlatváltozás kezelése, az idősek gyógyszerköltségeinek és az energiaáraknak a csökkentése, miközben a gazdagokat több adó fizetésére kényszeríti – írja a csomagról az Euronews. A képviselőház várhatóan már az augusztus 8-ai hét második felében dönthet a tervezet törvényi szintre emeléséről.
A járműipart megosztja
A csomag része az a tervezet is, mely szerint az elektromos autók után járó 7500 dolláros támogatásra csak azok az autók jogosultak, amiket Észak-Amerikában szereltek össze. Az Alliance for Automotive Innovation (Szövetség az Autóipari Innovációért) nevű szervezet vezetője, John Bozzella szerint a tervezet veszélyezteti azt a célt, miszerint 2030-ra az Egyesült Államokban eladott új autók 40-50 százaléka legyen elektromos.
A szövetségnek többek között olyan tagjai vannak, mint a Volkswagen Csoport, a Toyota és a General Motors, vagyis a világ legnagyobb autógyártói közül többen is ellenzik a javaslatot. A szövetség álláspontja szerint nem tudnak felkészülni a következményekre, és lesznek olyan, már most gyártás alatt álló modellek, amikre nem fog vonatkozni a támogatás.
Kína ellen irányulnak a szabályok
A szenátus törvényjavaslata további korlátozásokat ír elő annak érdekében, hogy visszatartsa az autógyártókat a kínai anyagok használatától: 2023 után a kínai alkatrészeket tartalmazó akkumulátorral szerelt járművek nem kaphatják meg a jóváírást, míg a kritikus ásványi anyagok beszerzése is korlátozott mértékben történhet külföldi forrásból.
A törvényjavaslat 4000 dollár adójóváírást biztosít a használt elektromos járművek után, valamint milliárdos új finanszírozást biztosít az elektromos járművek gyártásához.
A most bevezetni kívánt 7500 dolláros támogatás (adójóváírás) 2032-ben jár le. Ezt legfeljebb 80 ezer dollárba kerülő új autókra és furgonokra lehet igénybe venni, és legfeljebb 300 ezer dollár korrigált bruttó éves jövedelemmel rendelkező családok jogosultak rá – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!