Elemzések Fogytán az idő: át kell állni a hidrogénes teherautókra – ez történt a 40. héten

Fogytán az idő: át kell állni a hidrogénes teherautókra – ez történt a 40. héten

Végh Martin | 2020.10.05 07:21

Fogytán az idő: át kell állni a hidrogénes teherautókra – ez történt a 40. héten

Fotó: Daimler Global Media Site

Több európai teherautó-gyártó is megosztotta a hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsik jövőjéről alkotott képét. A Volkswagen Csoport új beruházásokat jelentett be az elektromobilitás területén, illetve újabb vállalatok közölték, hogy leépítésbe kezdenek. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Az előző héten közös konferenciát tartott az Európai Autógyártók Szövetsége és a Hydrogen Europe a hidrogén üzemanyagcellás teherautók európai jövőjéről. Az eseményen több OEM képviselői is jelen voltak, akik megosztották elképzeléseiket a tehergépkocsik elektrifikálásáról.

Nyereséges évvel és új beruházásokkal tervez a VW

Közzétette a január-augusztusi időszakban elért eredményeit a Volkswagen Csoport, ami továbbra is nyereségre számít idén. Továbbá kiderült, hogy a német vállalatcsoport jelentősen átalakíthatja stratégiáját, ami a Bugatti és Lamborghini márkák jövőjére is hatással lehet.

A csoport elektrifikációjával kapcsolatban megtudhattuk, hogy a Volkswagen több milliárd eurós beruházásra készül Kínában, az Audi pedig a kínai FAW járműgyártóval építene fel egy új üzemet az ázsiai országban, ahol új, elektromos modellek készülnének.

Ezeken kívül arról is hír érkezett, hogy világszerte közel kétszázezer Volkswagen Amarokot hívnak vissza egy balesetveszélyes hiba miatt.

Bajban a Ford

A Ford állítólag állami támogatásért folyamodott Németországban, miután anyagi helyzete leromlott a koronavírus-járvány nyomán.

Az Európai Bizottság közölte, hogy 2021 februárjáig fognak döntést hozni arról, hogy engedélyezik-e a PSA és az FCA autógyártók egyesülését.

A FAW július óta folytat tárgyalásokat az olasz Iveco haszongépjármű-gyártó felvásárlásáról, sajtóértesülések szerint azonban nemrég felfüggesztették a tárgyalásokat.

Nem engednek a szakszervezetek

A múlt héten is több hír érkezett az autóiparban tervezett elbocsátásokról. A Renault fő szakszervezetei mind elutasították a gyártó terveit, melyek szerint összesen 15 ezren kerülnének utcára.

A japán Mitsubishi is beállt az elbocsátásokat tervező vállalatok sorába. Az autógyártó a menedzsmentben dolgozók állományát ritkítaná meg pár száz fővel.

A Continental közölte, hogy melyik németországi telephelyeire várhat bezárás, a konszern felügyelőbizottságának elnöke pedig a politikát tette felelőssé 30 ezer dolgozójuk elbocsátásáért. Továbbá arról is hírt adtunk, hogy a cég felszámolja az Osrammal közös vállalkozását a járvány okozta nehéz gazdasági helyzetre reagálva.

Az előző héten a thyssenkrupp is leépítésről tett bejelentést, ami autóipari mérnököket fog érinteni.

Nő az elektromos autók részesedése

A plug-in hibrid és tisztán elektromos autók részesedése elérte a 2,5 százalékot a globális autóértékesítésekben.

A bajor miniszterelnök 2035-től betiltaná a belső égésű motoros autók értékesítését, hasonlóan Kaliforniához. Az amerikai állam terve egyébként még elbukhat Washingtonban, mivel annak jogi alapja és kivitelezhetősége is erősen kérdéses.

Médiaértesülések szerint az EU olyan feltételeket szabna, amik még egy sikeres szabadkereskedelmi megállapodás esetén sem tennék lehetővé, hogy minden Nagy-Britanniában gyártott autót vámmentesen importálhassanak az unióba.

Szeptemberben jelentősen nőtt a külföldről behozott használt autók száma, azonban még jócskán elmaradt az egy évvel korábbitól.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége által közölt adatokból kiderült, hogy a járványhelyzet fokozta a vasúti és az intermodális árufuvarozás iránti igényt.

Lassú lesz a talpra állás

A GKI Gazdaságkutató új előrejelzést adott ki, mely szerint a magyar gazdaság 7 százalékkal fog zsugorodni az idén, járvány előtti szintjét pedig csak 2022-ben éri el ismételten.

Friss számokat kaptunk arról is, hogy a bajor vállalatok, mint a BMW vagy a Siemens, mennyivel járultak eddig hozzá a magyar gazdasághoz.

Megújítják a mérnökképzést Győrben

A győri Széchenyi István Egyetem új, hallgatóbarát módszertant vezetett be a mérnökképzésben, amiben hangsúlyos szerepet kapnak a szimulációs gyakorlatok.

Végezetül arról is írtunk, hogy a jövőben milyen változások várhatóak az autóvásárlási szokásokban, illetve hogy a kereskedéseknek milyen változásokra kell felkészülniük.

Kiemelt Partnereink