Elemzések Így vásárolhatunk autót a jövőben

Így vásárolhatunk autót a jövőben

autopro.hu/H.J. | 2020.10.04 08:20

Így vásárolhatunk autót a jövőben

Fotó: Pixabay

A McKinsey kutatásából kiderül, hogy hogyan változhatnak az autóvásárlási szokások az elkövetkező évtizedben. Emellett arra is fény derül, hogy a kereskedéseknek mit és hogyan kéne változtatni ahhoz, hogy megfeleljenek a gyártók és ügyfelek elvárásainak.

Hirdetés

A felmérés során több ezer vásárlót kérdeztek meg arról, hogy a jövőben hogyan szeretnének autót vásárolni. A válaszadók több lehetőség közül választhattak, a válaszok között szerepelt például az Amazon, a Cartier és az Apple gyakorlata is. Egyetlen olyan modell sem volt a felsorolt lehetőségek közt, mely minden vásárlónak megfelelt volna – ami egységes, hogy az ügyfelek szórakoztató, személyre szabott vásárlási élményt szeretnének.

Megváltozik a vásárlás menete

Inga Maurer, a McKinsey chicagói partnere szerint 2030-ban az autók vásárlása a modellek online feltérképezésével történhet – azonban az ügyfeleket elsősorban nem a márkák, hanem sokkal inkább a modellek nyújtotta funkciók fogják érdekelni. Tehát a weboldalon először az ügyfelek személyiségének felderítésével kezdődhet a vásárlási folyamat, majd ezt követően az online platform felajánlja azokat a modelleket a gyártók palettáiról, mely a rendszer szerint az ügyfelek igényeinek és személyiségének leginkább megfelel.

Paul Gao, a vállalat hongkongi üzlettársa szerint elképzelhető, hogy az értékesítés és a szolgáltatás szétválik egymástól, hiszen nincsen szükség arra, hogy fizikailag egy helyen legyenek. A szakember hozzátette, hogy napjainkban még meglehetősen nagy igény van valamilyen személyes kontaktusra – főleg azok számára, akik luxus és drága sportautókat vásárolnak. Az üzlet megkötését jelentő „végső kézfogás” az eladókkal még mindig bizonyos érzelmi vonzerővel bír – Paul Gao szerint pedig ez még 10 év múlva is így lesz.

A jövő autókereskedése

A jelenlegi disztribúciós rendszerben jelentős költségmeghajtó tényező a kereskedésben lévő autók száma. A jövőben azonban nagyon kevés autó lesz a kereskedésekben – a modelleket online platformon, a virtuális valóság segítségével tekinthetik meg az érdeklődők. A technológia lehetővé teszi, hogy az ügyfelek különböző változtatásokat igényeljenek a digitális bemutatótermekben az autókon, például különböző színeket, vagy funkciókat.

Emellett valami igazán testre szabott lehetőséget is kínálhatnak a kereskedések attól függően, hogy az ügyfél mire akarja használni az autót. Így például ha nagyobb autóra van szükség a hétvégén vagy hosszabb kiruccanásokhoz, a kereskedések biztosítják az ügyfél igényeihez illeszkedő modellt.

Emellett a szakértők szerint az online platformok használatával az ügyfelek sokkal konkrétabb elvárásokkal kerülnek a kereskedésbe – így a szerződésekkel kapcsolatban nem kezdenek alkudozni a kereskedőkkel.

Új szerepek jelennek meg

Paul Gao szerint 2030 körül már sokkal kevesebb luxusmárka lesz a piacon – azok pedig továbbra is az ügyfélkör bizonyos szegmenseit szolgálják majd ki. Így a márkakereskedések jövője is megváltozhat – az új és használt gépkocsi flották mellett a helyi közösséget is hatékonyan kiszolgálhatják majd helyi mobilitási szolgáltatások nyújtásával.

A digitális kereskedésekre való átállás az ázsiai országokban várhatóan sokkal gyorsabban megtörténhet. Ezzel szemben az Egyesült Államok piacán továbbra is fizikai jelenlétet igénylő vásárlást részesítik előnyben.

Kiemelt Partnereink