Elemzések Elkészült a negyedmilliomodik Audi Q3 Győrben – ez történt a 10. héten

Elkészült a negyedmilliomodik Audi Q3 Győrben – ez történt a 10. héten

Végh Martin | 2021.03.16 07:18

Elkészült a negyedmilliomodik Audi Q3 Győrben – ez történt a 10. héten

Fotó: Audi Hungaria Zrt.

Az előző héten a negyedmilliomodik darab is elkészült a Győrben 2018 óta gyártott Q3 SUV-ből. Kiderült, hogy a felperesekre vár annak bizonyítása, hogy az Audi tudott az autóiba épített, dízelbotrányt kirobbantó csalószoftverről, a nagy német autóipari beszállítók közölték 2020-as pénzügyi eredményeiket, a Scania pedig elismerte, hogy volt munkatársai megvesztegetéssel próbáltak jobb üzleti pozícióba kerülni Indiában. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Az előző héten legördült a 250 ezredik Audi Q3 a Volkswagen Csoporthoz tartozó márka győri üzemének gyártósoráról. Az Audi Hungariánál 2018 óta készülő típus jubileumi darabja németországi megrendelésre készült.

A Continental új, elektromobilitást és kibocsátás-csökkentést központba helyező stratégiát szabott tömlő és cső üzletágának, aminek megvalósításában a váci üzem is szerephez jut.

Változatos éve volt a Hajdunak. A cégcsoporthoz tartozó Hajdu Autotechnika Zrt. végül az autóipart jellemzőnél sokkal alacsonyabb bevételcsökkenéssel zárta 2020-at.

Állami támogatással fejleszt intelligens városi közlekedésirányítási rendszert a Gamax Informatikai és Munkaerő-kölcsönző Kft., a BME Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék, valamint a Racionet Zrt.

Nem lesz könnyű dolga a felpereseknek

A német szövetségi bíróság ítélete szerint az Audi nem vonható automatikusan felelősségre a dízelbotrányért. A felpereseknek maguknak kell bizonyítaniuk, hogy az Audi tudott a csalószoftver létéről.

A Volkswagen konszernhez tartozó Porsche emelte részesedését a horvát Rimac Automobili elektromosjármű-fejlesztőben.

A Daimler operatív vezetőjének egy nyilatkozata arra enged következtetni, hogy a német OEM már 2039-nél előbb felhagyhat a belső égésű motor gyártásával.

Megkezdődött a Mercedes-AMG új tesztközpontjának építése Affalterbachban. A létesítmény a sportmárka elektrifikációját támogató fejlesztésekben fog közreműködni.

A BMW Csoport éves összehasonlításban közel tíz százalékkal növelte adózás előtti nyereségét 2020 második felében, a teljes évet tekintve azonban így is negyedével esett az adózás előtti eredménye.

A Renault eladja a Daimlerben lévő részesedését, hogy csökkentse adósságát. A tranzakció általa francia OEM mintegy 1,2 milliárd euróhoz juthat.

Bár az elmúlt években többször is felvetődött a Peugeot visszatérése az amerikai piacra, a PSA és a Fiat Chrysler egyesülésével létrejött Stellantis vezetői végül elvetették az ötletet.

Az Aston Martin elektromos modelljeit Angliában és Wales-ben fogják gyártani, nem pedig a vállalatban részesedéssel rendelkező Mercedes-Benz üzemeiben.

A svéd Scania teherautó-gyártó elismerte, hogy évekkel korábban egyes indiai munkatársai vesztegetéssel próbálták érvényesíteni a vállalat üzleti érdekeit Indiában, hozzátéve, hogy az érintetek azóta távoztak a vállalattól.

Egyre több minden látszik megerősíteni, hogy a Tesla az angliai Somersetet választotta ki brit gyárának helyszínéül.

Nem volt könnyű a tavalyi év, de a mostani jobb lesz

A Continental negatív üzemi eredménnyel zárta 2020-at, miután árbevétele jelentősen visszaesett. A vállalat idén már a bevételek növekedésére számít.

A thyssenkrupp arra törekszik, hogy külön cégbe szervezze acélipari üzletágát, ahol a javuló számok ellenére is a bejelentetteken felüli elbocsátások várhatóak.

A 2020-at jellemző negatív folyamatok a Schaeffler egyik üzletágát sem kerülték el. A vállalatcsoport árbevétele jelentősen csökkent tavaly, idén azonban már a bevételek ismételt növekedését jósolják.

Az autóipari beszállítók közös állásfoglalásukban ítélték el a belső égésű motor esetleges betiltását az Európai Unióban, és fogalmazták meg reformjavaslataikat a károsanyag-kibocsátás szabályozását illetően.

Megélénkült a kereslet

Februárban ismét nőtt a Kocsi.hu használtautó-hirdetési portálon értékesített személyautók száma, a furgonok szegmensében azonban nem volt megfigyelhető hasonló keresletemelkedés.

Tavaly Kína után Németországban értékesítették a legtöbb tisztán elektromos és plug-in hibrid autót, miután éves összehasonlításban több mint három és félszeresére nőtt az ilyen típusok eladása.

A duisburg-esseni egyetem egyik professzora a német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal statisztikái alapján kimutatta, hogy az elmúlt tíz évben Németországban több Trabantot helyeztek forgalomba, mint Teslát. Az egyetemi tanár, publikációjában sok más érdekességre is rávilágított.

2020-ban a bevételük kisebb hányadát fordították kutatás-fejlesztésre a német feldolgozóipari vállalatok, ami alól az autóipariak sem képeztek kivételt.

Kiemelt Partnereink