Gyártók Hamarabb befejezheti a Daimler a belső égésű motorok gyártását

Hamarabb befejezheti a Daimler a belső égésű motorok gyártását

autopro.hu/P.B. | 2021.03.10 12:21

Hamarabb befejezheti a Daimler a belső égésű motorok gyártását

Fotó: Daimler Global Media Site

Markus Schäfer, a Daimler operatív vezetője, aki a Mercedes-Benz fejlesztési irányáért is felel, a napokban egy német lapinterjúban arról beszélt, hogy a járműipar elektromos átállása gyorsabb, mint ahogyan azt korábban várták. Ez természetesen hatással lehet a Daimler által gyártott motorokra is.

A Daimler egészen mostanáig 2039-et tűzte ki célul teljes kínálatának elektrifikálására, azaz ez volt az a dátum, ami a Daimler belső égésű motorjainak a végét jelentette. Schäfer friss bejelentése ugyanakkor ennél akár sokkal korábbi dátumot is lehetségesnek tart. Fontos megjegyezni, hogy itt most a személyautókról van szó, ugyanis – ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt – a Daimler Trucks & Buses különálló vállalatként működik tovább az idei évtől és a tőzsdére is beviszi az anyavállalat.

Markus Schäfer szerint az átalakulás gyorsasága az Euro 7-es szabványok szigorúságától függ. A szakember szerint olyan forgatókönyv is elképzelhető, aminek következtében szinte lehetetlen lesz új belső égésű motorokat regisztrálni 2025-öt követően az EU-ban.

Az autógyártók számára nyilvánvalóan elsődleges szempont a fejlesztések során, hogy milyen előírásokkal kell szembesülniük. A Daimler jelzései egyértelműek: a vállalat az elektrifikáció útján halad, 2024-től pedig az elektromos hajtásokat teljes egészében maguknak szeretnék gyártani, és nem a ZF-től és más beszállítótól fogják azokat beszerezni.

A beruházások zöme az elektromobilitásra megy

Schäfer az interjúban kiemelte: egyelőre nincs szó arról, hogy már most befejeznék a belső égésű motorok gyártását, de 2025-re azok negyven, 2030-ra pedig hetven százalékát kivezetnék a vállalat kínálatából. Ez a minimum, de ennél radikálisabb változás is jöhet – tette hozzá.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Daimler beruházásainak oroszlánrészét most már az elektromobilitásra fordítja. Ebben benne van az elektromos autókhoz való platformok és hajtásrendszerek fejlesztése, és az akkumulátorgyártás is. Utóbbival kapcsolatban ugyanakkor Schäfer kiemelte, hogy egyelőre nyitott kérdés, melyik a legjobb akku, ezért tömeggyártásban még nem gondolkozik a vállalat – írja az electrive.com.

Kiemelt Partnereink