Elemzések Bővítette üzemét a szekszárdi BHG-ASZ Kft. – ez történt a 36. héten

Bővítette üzemét a szekszárdi BHG-ASZ Kft. – ez történt a 36. héten

Végh Martin | 2021.09.13 07:23

Bővítette üzemét a szekszárdi BHG-ASZ Kft. – ez történt a 36. héten

Fotó: Pixabay

Nem kevesebb, mint 1,6 millió euróból bővítette üzemét az autóipari alkatrészeket gyártó, a Volkswagennek is beszállító BHG-ASZ Kft. Autóipari vezetők a chiphiány elhúzódására figyelmeztettek a müncheni IAA Mobility-n, ahol Angela Merkel német kancellár jelezte, hogy a zöld mobilitás felé vezető átmenetben meg kell őrizni a technológiai nyitottságot. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Összesen 1,6 millió euróból bővítette és fejlesztette szekszárdi üzemét a BHG-Alkatrészgyártó Kft. A Volkswagennek beszállító vállalat főként autóipari komponenseket, többek között autóülés-szerkezeteket, kipufogó-alkatrészeket és villanymotorokat gyárt.

Húszéves fennállását ünnepelte a győri Audi gyár műszaki fejlesztési részlege. Az Audi konszern harmadik legnagyobb fejlesztési központjának számító egység az elektrifikációs fejlesztésekből is kiveszi részét.

Az ipari abroncsok forgalmazásával foglalkozó Zsolaka Kft. 150-160 millió forintból fejleszt abroncskopást ellenőrző rendszert, amikkel növelhető a nehéz gépeknél használt tömör gumiabroncsok futásteljesítménye.

Befektetésekkel a környezetvédelemért

A Volkswagen egy kockázati tőkealapot alapít a klímaváltozás elleni küzdelmet szolgáló fejlesztések támogatása céljából. Ezt Herbert Diess, a vállalat vezetője közölte egy időben a Münchenben tartott IAA Mobility kiállítással, ahol bemutatkoztak a VW önvezetővé átalakított ID.Buzz elektromos kisbuszai is. A járművek később robotaxiként fognak üzemelni.

A müncheni IAA Mobility autóipari szakkiállításon több autóipari vezető is felszólalt, közülük a Daimler vezetője, Ola Källenius arra figyelmeztetett, hogy a chiphiány 2023-ra is átnyúlik. Ugyancsak az alkatrészhiány elhúzódására figyelmeztetett Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója, aki egyúttal elmondta, hogy nem fognak idő előtt megválni a belső égésű motortól.

A Renault az autószalonon adott hangot véleményének, ami szerint a hibrid autók eladását csak 2040-től szabadna megtiltani Európában. A francia OEM szerint sok vásárló a 2035-ös céldátumig nem fogja tudni megfizetni a villanyautók árprémiumát.

Míg az autós világ nagy része a müncheni eseményeket figyelte, a Lotus sportautó-gyártó a kínai tervekről osztott meg többet. A vállalat 2022-től beindítja termelését az ázsiai országban, továbbá a következő években kereskedések sorát nyitja ott.

Egy kínai autógyártó, a Great Wall Motor pedig az európai piacra lépést tervezi. 2022-től egy tisztán elektromos kisautót és egy plug-in hibrid SUV-t fog kínálni a helyi piacokon.

A Toyota 2030-ig 13,6 milliárd dollárt fektet akkumulátorok fejlesztésébe, hogy 2025-re karbonsemlegessé válhasson. Az akkumulátortechnológiába fektetés egy újabb jele annak, hogy a japán OEM átgondolta alternatív hajtásokkal kapcsolatos stratégiáját, ami sokáig a hibrid és az üzemanyagcellás technológiára épült.

A hidrogén üzemanyagcellás hajtás ettől még fontos szerepet kap a jövőben, legalábbis ebben reménykedik a Hyundai, ami bemutatta a 2040-ig tartó időszakra szóló hidrogénes stratégiáját. A vállalat a haszongépjárművek minden szegmensében kínálni fog hidrogénhajtású járműveket, 2023-ra pedig egy újgenerációs üzemanyagcellás rendszer bevezetését tervezi.

Mindenki számára nagy kérdés a chiphiány

A chiphiány az autóipari beszállítókat is foglalkoztatja. Ezt példázza, hogy a Continental-vezér Nikolai Setzer is kitért rá az IAA Mobility-n tartott beszédében. Más vezetőkkel egybehangzó véleménye szerint elhúzódó alkatrészhiányra kell felkészülnie az autóiparnak.

A kínzó chiphiányt enyhítheti valamelyest, hogy rövidesen autóipari félvezetők termelése indulhat meg az Intel ír üzemében. A hosszú távú ellátás biztosítása érdekében a vállalat a jövőben kettő chipgyárat is építene Európában.

Az alternatív hajtások vonzásában

Stratégiai megállapodást kötött az amerikai Nikola és a Bosch. A német vállalat üzemanyagcellákat és az üzemanyagcellás hajtásrendszer más alkatrészeit fogja szállítani az alternatív hajtású teherautókat fejlesztő partnerének.

A Magyar Földgáztároló Zrt. egy 2,5 megawatt teljesítményű elektrolizáló rendszert és hozzá tartozó hidrogéngáz-előkészítő technológiát tervez létesíteni a kardoskúti földalatti gáztárolónál.

A német TÜV Rheinland Magyarországon tervez akkumulátor tesztközpontot létesíteni. A technológiai vállalat egyúttal bővíteni készül a ZalaZone infrastruktúráját, hogy az alkalmassá váljon a mezőgazdasági járművek minősítésére is.

2021 első nyolc hónapjában 17,1 százalékkal több autót adtak el Kínában, mint az előző év azonos időszakában. A növekedés nagyobbik részét az elektromos hajtású járművek adták.

Az IAA Mobility-n felszólalva Angela Merkel német kancellár az autóipar számára biztató üzenetet közölt. Mint elmondta, a tisztább mobilitás felé vezető úton fenn kell tartani a technológiai nyitottságot, és ki kell használni az olyan innovációkat, mint a szintetikus üzemanyagok és a hidrogénhajtás.

A tengerentúlon New York állam csatlakozott a fosszilis hajtásokat tiltók egyre nagyobb táborához. Az állam területén 2035-től csak emissziómentes új autókat lehet forgalomba helyezni.

Kiemelt Partnereink