Beszállítók Ötszáz új munkatársat akar felvenni az LuK Savaria első magyar igazgatója

Ötszáz új munkatársat akar felvenni az LuK Savaria első magyar igazgatója

Pardavi Mariann | 2017.08.18 09:30

Ötszáz új munkatársat akar felvenni az LuK Savaria első magyar igazgatója

Július 1-jétől Szigeti Tibor tölti be a Schaeffler-csoporthoz tartozó szombathelyi LuK Savaria Kuplunggyártó Kft. gyárigazgatói pozícióját. Szigeti Tibor Michael Reiniget váltja. Ő az első magyar ebben a pozícióban. Napi feladatait a Schaeffler-csoport vezetői filozófiája szellemében végzi: átláthatóság, bizalom és csapatmunka.

Hirdetés

– 1999 óta dolgozik a vállalatnál, ahol egy összeszerelő terület szektorvezetőjeként kezdte meg a munkát. Hogyan indult a karrierje?
– Szombathelyen laktam, amikor indult a termelés, hivatásos katonaként szolgáltam. Tetszett, vonzott a vállalat, részese akartam lenni a sikernek. Nagy reputációja volt a környéken, ami büszkén mondhatom, azóta sem csökkent. Voltak ismerőseim, akik már itt dolgoztak, az ő véleményük is nagyban befolyásolt a döntésemben. Mikor vezetőket kerestek az új termékek bevezetéséhez, tudtam, hogy alkalmas vagyok a feladatok elvégzésére.

– Milyen állomások, milyen karrierút vezetett a gyárigazgatói pozícióhoz?
– A felvételt követő első évben Németországban dolgoztam az anyavállalatnál, ahol megismertem a csoport szellemiségét és a termékeket. Hazatérve a kettőstömegű lendkerék gyártását vezettem, ezeket jellemzően a Volkswagennek és az Audinak szállítjuk. 2000-től, mint szektorvezető tevékenykedtem, a területen melyet vezettem, minden évben új gyártósort telepítettünk. 2005-ben az SAC kuplunggyártásért feleltem, 2008-tól pedig a köríves rugóért. Ebben az évben kaptam azt a lehetőséget a gyártól, hogy Brazíliában személyesen is megtekinthessem a gyártási folyamatokat. 2010-ben kuplungkinyomó rendszerek gyártása kezdődött el az irányításom alatt, öt évvel később pedig az alkatrészgyártást is elvállaltam a csapattal. A sikerek közösek, a kollégák hozzáállása és szakértelme nélkül nem valósulhatott volna meg.

– Michael Reiniget váltja a gyárigazgatói pozícióban. Milyen üzenetértékkel bír az anyavállalattól, hogy magyar ülhetett a gyárigazgatói székbe?
– Korábban mindig német szakemberek irányították a vállalatot, én vagyok az első magyar. Mérföldkő ez a vállalat életében. Úgy érzem, eljutottunk a munkavállalókkal oda, hogy az anyavállalat megbízik a tudásunkban.

– Miben számíthat a korábbi igazgatóra?
– Michael Reiniggel évekig dolgoztam együtt, nagyon büszke vagyok erre, nagyban hozzájárult ez ahhoz, hogy felkészült vezető lehessek. Rengeteg tanácsot kaptam tőle a pozíció átvételére. A kapcsolat nem szűnt meg, biztosított arról, hogy a jövőben is számíthatok a szakmai segítségére.

– Nem kizárólag saját sikerének fogja fel a kinevezést, hanem a csapatmunka eredményének. Hogyan motiválja a munkatársakat?
– Az együttműködés központi szerepet tölt be. Úgy hozom meg a döntéseimet, hogy érezzék a kollégák, részesei a folyamatnak. Mi, a Schaefflernél a „Holnap mobilitása” stratégiánk szellemében már most a jövő részesei vagyunk, ennek súlyát pedig a kollégák is érzik. A vezetői filozófiám az átláthatóság, bizalom és csapatmunka. Amennyiben a célok és a vállalások világosak, mindenki tudja az elvárásokat.

– Milyen elvárások és célok mentén kezdte meg munkáját júliusban?
– A jóból kiválóvá akarunk válni.

– Milyen fejlesztések várhatóak a közeljövőben a vezetése alatt?
– Bővíteni fogjuk a szereldei kapacitásunkat, ami érinti a lendkerék területet, a hőkezelést, a szerszám és a présüzemet is. 2020-ig nagyjából ötszáz új munkatársra lesz szükségünk: mérnökökre és szakmunkásokra egyaránt.

Kiemelt Partnereink