Trend TOP 5: ezekre voltak a legkíváncsibbak az olvasóink

TOP 5: ezekre voltak a legkíváncsibbak az olvasóink

autopro.hu | 2015.12.29 06:50

TOP 5: ezekre voltak a legkíváncsibbak az olvasóink

Az év vége kéz a kézben jár a visszatekintéssel, nézzük hát meg mi is, milyen cikkeket szerettünk 2015-ben!

A legolvasottabb cikkünk idén arról szólt, hogy az Audi Hungaria korábbi vezetője, Thomas Faustmann mennyire elégedett a magyar munkatársakkal, így méltán kapnak jutalmat a győri dolgozók. Peter Kössler elődjének volt is oka a bőkezőségre: az új járműgyárban 135 232 (tavalyelőtt 42 851 autó) autó gördült le a gyártósorról. 2014-ben 235-féle motorváltozatot gyártott négytől tizenkét hengeres motorokig, 86-tól 610 lóerős teljesítményig. Naponta átlagosan 8100 motor készült Győrben (napi kapacitás 8850 motor), összesen 1,973 734 millió motort gyártottak. 2014-ben indult az új V6 TDI sorozatgyártása a kibővített G20 csarnokban, emellett 14 új terméket vezettek be. A Volkswagen-konszernben gyártott minden ötödik autó magyar motorral készül. A járműgyártás területén az eddigi A3 Limousine és A3 Cabriolet mellett tavaly megkezdődött a harmadik generációs TT Coupé és TT Roadster sorozatgyártása, így a gyár kapacitása évi 160 ezresre nőtt. A járműgyártásban több mint 4200 munkatárs dolgozik. A legnépszerűbb magyar Audi az A3 Limousine (98 170 autót gyártottak tavaly), A3 kabrióból 19 408 darabot gyártottak, TT-ből 14 963-at, TT Roadsterből 2691-et.

Thomas Faustmann idén köszönt le. Ha szeretné elolvasni a búcsúüzenét, kattintson a képre!

A boldogság nem tartott sokáig, a második legolvasottabb cikkünk nem túl pozitív. 11 millió autót érint a Volkswagen dízelbotránya, köztük számos Európában népszerű Volkswagen, Seat, Skoda és Audi modellt. Harmadukban magyar motor dolgozik, így hazai gyárakat is utolért a botrány.

Harmadik helyen egy élő járműipari legendával készült interjúnk került. Szuzuki Oszamu, a Suzuki első embere szerény és igazán bölcs ember.

– Egy igazságos szempont van a világon: minden egyes embernek 24 órából áll egy napja. Nekem is, önnek is, a kollégáimnak is. Az nyer, aki ezeket az órákat jobban hasznosítja. Bevallom, sok erőfeszítést tettem, de ha többet tettem volna, még jobban ismerném a világot, ennél is jobban elláthatnám a feladataimat.

Szuzuki Oszamu

Az ekáer szinte kattintásvadász hívószó volt az év első felében. 2014 év végén bejelentett és január 1-jén bevezetett elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer sok fejfájást okozott a járműipari vállalatoknak. Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese osztotta meg kétségeit, aggódott, hogy a termelés esetleges leállása akár százmilliós nagyságrendű veszteséget is jelenthet. Negyedikként ez az anyagunk futott be.

Felkapaszkodott az ötödik helyre, hogy megerősítették: spanyolok vették meg a Magna helvéciai és esztergomi gyárát. A kanadai autóipari óriás beltéri üzletágát 525 millió dollárért megvette a spanyol Grupo Antolin autóipari beszállító. A spanyolok így a Magna helvéciai és esztergomi kárpitgyárát is megszerezték.

Kiemelt Partnereink