Gyártók Thomas Faustmann: sikeres évet zártunk, jutalmat kapnak a győri dolgozók

Thomas Faustmann: sikeres évet zártunk, jutalmat kapnak a győri dolgozók

Biró Csongor | 2015.03.10 13:23

Thomas Faustmann: sikeres évet zártunk, jutalmat kapnak a győri dolgozók

Az Audi Hungaria Motor Kft. rekordévet zárt 2014-ben: 1 973 734 (2013-ban 1 925 636 motor) gyártott motorral a vállalat alapítása óta a legmagasabb gyártási darabszámot érte el.

Hirdetés

Az új járműgyárban 135 232 (tavalyelőtt 42 851 autó) autó gördült le a gyártósorról. Az Audi Hungaria összesített árbevétele 7231 millió eurót tett ki. 698 millió eurós beruházási összeggel 7433 millió euróra növekedett az alapítás óta befektetett összeg. Az Audi továbbra is Magyarország legnagyobb külföldi befektetője. Az év végén a vállalat 11 274 munkatársat (2013-ban 10 337 dolgozót) foglalkoztatott. Az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele tavaly 7231 millió eurót ért el (2013-ban 5588 millió euró).

Axel Schifferer pénzügyi vezető, Thomas Faustmann cégvezető, Knáb Erzsébet személyügyi vezető és Lőre Péter kommunikációs vezető az ingolstadti magyar sajtótájékoztatón


2014-ben a győri vállalat 235-féle motorváltozatot gyártott négytől tizenkét hengeres motorokig, 86-tól 610 lóerős teljesítményig. Naponta átlagosan 8100 motor készült Győrben (napi kapacitás 8850 motor), összesen 1,973 734 millió motort gyártottak. Tavaly indult az új V6 TDI sorozatgyártása a kibővített G20 csarnokban, emellett 14 új terméket vezettek be. A Volkswagen-konszernben gyártott minden ötödik autó magyar motorral készül.

A járműgyártás területén az eddigi A3 Limousine és A3 Cabriolet mellett tavaly megkezdődött a harmadik generációs TT Coupé és TT Roadster sorozatgyártása, így a gyár kapacitása évi 160 ezresre nőtt. A járműgyártásban több mint 4200 munkatárs dolgozik. A legnépszerűbb magyar Audi az A3 Limousine (98 170 autót gyártottak tavaly), A3 kabrióból 19 408 darabot gyártottak, TT-ből 14 963-at, TT Roadsterből 2691-et.

Thomas Faustmann: 2015-ben új motorvariánsok jönnek, bővítjük a logisztikai területet és teljes kapacitással üzemeltetjük a járműgyártást


Az Audi Hungaria 5000 négyzetméterrel növelte szerszámgyára logisztikai területét, amely kiszolgálja a kisszériás gyártás (RS-modellek, Lamborghini, Porsche) megnövekedett igényeit. A motorfejlesztésen elkezdődtek egy új épület építési munkálatai, ahol idén újabb próbapadokat helyeznek majd üzembe. Emellett az Audi Hungaria egy új járműfejlesztési labort adott át a Széchenyi István Egyetemen.

Az új Audi R8 minden alumínium karosszéria-eleme Győrben készül

A sajtótájékoztatón Thomas Faustmann kérdésünkre elmondta, hogy az Audi alávetette magát az ekáer szabályozásnak, miután sikerült elérni, hogy könnyítéseket vezessenek be. Bizonyos cégnagyságtól és jó adózói múlttól függően jelentősen egyszerűsödik április 1-jétől az ekáer adminisztráció: csak a feladó, a címzett és a rendszám adatokat kell bejelenteni. Olyan cégek élhetnek ezzel, akik több mint két éve működnek, árbevételük cégcsoport szinten eléri az 50 milliárd forintot és legalább 40 milliárd forint a saját termelésű készletek értékesítéséből származik, megtalálhatóak a köztartozásmentes adatbázisban, és adószámuk nincs felfüggesztve. Az Audi néhány munkatársat alkalmaz, akik az ekáerrel kapcsolatos adminisztrációt intézik. Az ügyvezetőt arról is kérdeztük, mi a véleménye arról, hogy csak négy csillagot kapott az új TT az EuroNCAP új töréstesztjén. Thomas Faustmann kiemelte, hogy a megváltozott törésteszt a korábbiaknál sokkal szigorúbb és hogy nincs baj a TT biztonságával, sőt az új szempontok szerint a TT a legbiztonságosabb autó.

Knáb Erzsébet kérdésre elmondta, hogy az Audi-konszern céleléréséhez hasonló mértékű jutalomról döntött az Audi Hungaria Motor Kft. cégvezetése. Egy főre vetítve a havi bruttó munkabér (alap és mozgó) 1,6 szorosát kapják meg májusi fizetésükkel a győri dolgozók.

Kiemelt Partnereink