Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csak elektromos autókat gyárthatnak Kínában 2035-től
A kínai kormány által ismertetett tervek szerint hagyományos dízeles vagy benzines autókat nem gyárthatnak az országban 2035 után, de a teljesen elektromos hajtás mellett hibridek is készülhetnek. Tizenöt éven belül a kínai autók felének elektromosnak, alternatív hajtásúnak vagy hibridnek kell lennie (NEV) és egymillió üzemanyagcellás autót is várnak az utakra addig.
Öt éven belül, 2025-re a kínai kormány azt szeretné elérni, hogy az országban újonnan regisztrált autók húsz százaléka a NEV kategóriába tartozzon, azaz akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás vagy full hibrid legyen. Az nincs meghatározva, hogy a három hajtás közül melyiknek mekkora legyen a részaránya, mindenesetre jelenleg ez az arány öt százalék. 2035-re 50 százalékra kell felmennie az aránynak.
A dízel és benzin üzemanyaggal hajtott autóknak nincs sok hátra Kínában, 2030-ra 25 százalékra kell csökkennie az új autók között ennek a szegmensek, 2035-től kezdve pedig nem helyezhetnek forgalomba új benzines vagy dízel autót Kínában hibridizáció nélkül.
Még nyolc évig romlana a légszennyezettség
A programban szó esik arról is, hogy a kínai közlekedés mennyire szennyezi a levegőt. A vezetés azzal számol, hogy 2028-ig még tovább nő a személyautók károsanyag-kibocsátása az országban, azonban utána csökkenésnek indul, 2035-re már húsz százalékot esik vissza a prognózis szerint.
Ezek a változások ugyan komolyak, ám nem tűnnek túl radikálisnak az electrive.com cikke szerint. Ugyanakkor fontos leszögezni, hogy Kína a legnagyobb piaca az autóiparnak, így az egész világ számára észlelhető változás lesz, ha a kínai kormány megvalósítja terveit.