Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta a jövő e-padlólemezét a Stellantis
A Stellantis nemrég mutatta be a jövőbeli tisztán elektromos járműveinek alapját képező padlólemezcsalád első tagját, az STLA Mediumot, mely akár 700 kilométeres hatótávolságot is lehetővé tesz majd.
Az új padlólemezt a világ negyedik legnagyobb autógyártója a C- és D-szegmensű járművekhez tervezte. 2022-ben ez a kettő szegmens adta a 78,5 millió járműre tehető globális újautó-eladások közel felét – 35 milliót egészen pontosan.
A Stellantis közlése szerint az első STLA Mediumon alapuló járművek gyártása még idén elkezdődik Európában, később pedig a platform a konszern más földrészeken található egységeiben is készülni fog. Így évente akár kétmillió azt használó gépkocsit is összeszerelhetnek a konszern üzemeiben.
A Stellantis elektrifikációs terveiben meghatározónak számító padlólemez bemutatóján a vállalatcsoport vezérigazgatója, Carlos Tavares is jelen volt. Az eseményen dicsérte a mérnökök munkáját, egyúttal kitért Kína azon döntésére, miszerint korlátozza bizonyos chipgyártás és elektrifikáció szempontjából fontos fémek kivitelét.
Kategóriavezető hatótáv
A kifejezetten akkumulátoros elektromos járműveknek szánt STLA Medium alapkivitelben a WLTP-ciklus szerint 500 kilométeres hatótávolságot biztosító akkumulátorral készül majd, azonban lehetőség lesz 700 kilométer megtételét lehetővé tevő akku elhelyezésére is. Utóbbi energiatároló egység a Stellantis szerint kategóriavezető hatótávot nyújt.
Az energiahatékonyság terén szintén új mércét állít a padlólemez az akár 14 kilowattóra/100 kilométert is alulmúló energiafogyasztással. A Stellantis a hatékonyság maximalizálását szem előtt tartva tervezte például az utastér hűtő/fűtő rendszerét, illetve a kormányzási- és fékasszisztenst, ami mellett kis tömegű anyagok széles körű használatára támaszkodtak a súlycsökkentés érdekében.
Nagy rugalmasság
A világszerte értékesíteni tervezett STLA Medium elsőkerék- és összkerék-meghajtással rendelkező hajtásrendszereket is befogadhat. Az előbbi esetben egy, míg az utóbbi esetben kettő elektromos hajtóegységgel rendelkezik. Konfigurációtól függően az elektromos motorok 160 és 285 kilowatt közti rendszerteljesítményt nyújthatnak.
A mérnököknek további szabadságot biztosít, hogy a platformra SUV, crossover és tradicionális kivitelű személyautók is tervezhetőek. Ezek a járművek 4,3-4,9 méter közötti hosszal és 2700-2900 milliméter tengelytávval rendelkezhetnek.
A jövőben még három másik STLA padlólemezzel fog bővülni a Stellantis elektrifikációs eszköztára, a Small, a Large és a Frame jelölésűekkel. A platformcsalád minden tagját képessé teszik a jövőbeli akkumulátor-fejlesztések, köztük a szilárdtest akkuk befogadására.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!