Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kemény évet hagytak hátra a járműépítő csapatok – rengeteg fotóval
Portálunk évek óta figyelemmel követi a hazai hallgatói csapatok sikereit, hírt ad aktuális tevékenységükről. 2015 igazán termékeny év volt, nézzük is, mire lehetnek büszkék a magyar csapatok!
Még meg sem szoktuk, hogy 2015-öt írunk, máris jó hírek érkeztek Győrből: tizenharmadik alkalommal rendezték meg a Presztízs Díj átadóját, ahol nyolc cég és szervezet munkáját ismerték el. Az innovatív megoldásokért járó díjat a SZEnergy csapatot működtető győri Alternatív Közlekedést Fejlesztő Hallgatói Közhasznú Egyesületnek ítélték oda. A csapat tagjai a Shell Eco-marathon Europe energiatakarékossági versenyen bizonyítanak 2008 óta, járműveikben a legkorszerűbb technológiákat alkalmazzák, szinte kivétel nélkül minden alkatrészük, rendszerük egyedi fejlesztésű.
Aktívan tevékenykedett egy másik team is Győrben: a Formula Student versenyeken beszállítói pozícióra készülő SZEngine újabb mérföldkőhöz érkezett el, hiszen egy szponzoruk révén új fékpadon tesztelhetnek februártól.
A KTM szakemberei látogatták meg a Széchenyi István Egyetemet |
Májusban rendezték meg a nyolcadik Pneumobil futamot Egerben. A sűrített levegővel hajtott járművek seregszemléjén hét ország, 47 csapatát előzte meg a Budapesti Műszaki Egyetem Műszakik csapata.
Kattintásra képgaléria nyílik. |
Májusban rendeztük meg a Techtogether GTE Mach-Thech mérnökhallgatói csapatversenyt, ahova a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Kecskeméti Főiskola, a Miskolci Egyetem, az Óbudai Egyetem, a Szent István Egyetem és a Széchenyi István küldte el jóképességű hallgatóit. A résztvevőknek több fronton kell helyt állniuk: elsőként rövid prezentációt tartanak az oktatási intézményükről, majd kezdetét veszi az úgynevezett expo caching, ahol a kiállító cégektől érkezett kérdéseket kell megválaszolniuk.
Tömeg volt a Hungexpón |
Ebben a hónapban számolhattunk be egy nemzetközi hírű sikerről is: Rotterdamban ugyanis magyar bronz született. Idén rekordszámú, hat csapat képviselte hazánkat Európa egyik legnagyobb üzemanyag-hatékonysági és innovációs diákversenyén, a Shell Eco-marathon Europe-on, amelyen az győz, akinek saját tervezésű autója a legtöbb kilométert képes megtenni egyetlen liter üzemanyaggal vagy 1 kWh energiával. A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata 195 kilométert tett meg.
A bronzérmes győri jármű |
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem járműépítő csapata az augusztusi Formula Studentre vadonatúj járművel indult. Ennek a munkálataiba engedtek bepillantást, amit mi rengeteg fotóval mutattunk be olvasóinknak.
Nem sokkal később leplezték le vadonatúj formulaautójukat a győri járműépítők: új járgányuk koncepciójának alapjaként az előző megbízhatóságát és letisztultságát fontosnak találták megtartani az Arrabona Racing Team tagjai, illetve a tavalyi versenyeken bevált megoldásokra építkezni. Az ART_02 tervezése során elsődleges szempont volt, hogy csökkentsenek az autó tömegén, amely lényegében minden alkatrészt érintett. Az új váz öt kilogrammal lett könnyebb, a motorblokk súlya szintén csökkent, összességében 174 kilogrammra szorították vissza a jármű tömegét. Tavaly még egy 205 kilogrammos járművel álltak rajthoz.
Az ART_02-t csodálják a bemutató résztvevői |
Augusztusban a Kefo Motorsport új versenyautójának kecskeméti bemutatóján jártunk. Kiderült, a kecskemétiek idén először a hazai versenyen nem, de az olaszországi futamon elindulnak. Az új jármű 2730 milliméter hosszú, 1420 milliméter széles, 1190 milliméter magas, tengelytávja 1600 milliméter. - 600 köbcentis, négyhengeres, négyütemű Yamaha motorja 100 lóerős (a szívócsövet 20 milliméteresre korlátozták), 110 kilométeres végsebességét kevesebb, mint 3 másodperc alatt éri el. A króm-molibdén-acél csővázat két éve építették, jövőre tervezik az önhordó karosszériát, szintén saját erőből.
A Kefo új járműve |
Kecskeméti csapat tarolt Nokiában is: A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata Megaméter nevű járművével már harmadszor hozta el az immár negyvenéves kupát. Az augusztusi versenyen heves szél és eső nehezítette a versenyzők dolgát, a harmadik versenyfutamot nem is tudták befejezni a csapatok. A kecskemétiek az első futamban 2827 km/literes fogyasztást értek el, a második futamot pedig 2885 km/literes eredménnyel zárták. A verseny idő előtti befejezése miatt azonban ezután már nem volt lehetőségük a javításra.
Úgy tűnik, ez az időszak sikersorozat volt a Kecskeméti Főiskolások számára, ugyanis leküzdütték az ausztrál sivatagot is: Ausztrália átszelése, 3022 kilométer megtétele után hetedikként ért célba a Megalux a World Solar Challenge-en.
Ezzel a járművel szelték át az ausztrál sivatagot |
Októberben a fővárosi versenyautó-építők győzelmével zárult az idei Techtogether Automotive Hungary, így megvédte címét a BME FRT. A második helyre az Óbudai Egyetem csapata futott be, a bronzérmet a győri Arrabona Racing Team szerezte meg.
Szammer István, az autopro.hu ügyvezetője átadja az első helyezettnek járó díjat |
Ugyanolyan jó hírekkel zárhattuk 2015-öt, mint ahogyan elindítottuk: a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói ugyanis bemuttaták negyedik generációs erőforrásukat. Évek óta fáradoznak azon, hogy olyan erőforrást kínáljanak az FS csapatok számára, ami valóban alkalmas a versenyzésre. Ha minden a tervek szerint halad, úgy tűnik, negyedik generációs motorjukkal részt vehetnek a 2016-os versenyen.
Borsi Fanni kommunikációs vezető bemutatja a negyedik generációs motort |