Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Korean Air 5G használatával üzemeltet "repülő autókat"
2024.04.30 09:21A gépgyártás kihívásaira keresi a választ a Kontron rendezvénye
2024.04.30 08:18Vadonatúj buszt tesztel a Volánbusz
2024.04.30 07:19A Ganz modernizálja Tunézia vasúti hálózatát
2024.04.30 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szebb, könnyebb, gyorsabb – leleplezték a győriek a formulaautójukat
Közel egy évig zajlottak a munkálatok a Széchenyi István Egyetemen, de megérte: a csapat rajthoz állhat az augusztusi Formula Student Hungaryn.
Az Arrabona Racing Team igazán megadta a módját a második, ART_2 munkanevet viselő járművük bemutatójának: részletgazdag beszámoló és állófogadás várta a főként szponzorokat és a sajtó nem kis számban megjelent képviselőit július 30-án. A csapat mögött főtámogatóként az Audi Hungaria áll, valamint az egyetemtől és a Jáműfejlesztési Tanszéktől kapnak segítséget.
Felidézték, a 80-as évek Amerikájában azért indították el a versenyt, hogy a hallgatók az elméleti tudás mellé gyakorlati tapasztalatot szerezhessenek. A szakmai tudás mellett azonban szükség van az üzleti terv kidolgozásához szükséges képességekre, pénzügyi rálátásra és nem utolsósorban műszaki dokumentációt is kell készíteni a csapatoknak.
A csapat elsőként a magyarországi Formula Stundent versenyen mérte meg tudását tavaly augusztusban, és kis szünet után szeptemberben álltak rajthoz ismét Oroszországban. Ez utóbbi olyan jól sikerült, hogy a frissen alakult magyar csapat bizonyult összetettben a legjobbnak.
Az új járművel a magyar, a cseh és az olasz FS-futamokon indulnak el |
Az új autójuk koncepciójának alapjaként az előző jármű megbízhatóságát és letisztultságát fontosnak találták megtartani, illetve a tavalyi versenyeken bevált megoldásokra építkezni. Az ART_02 tervezése során elsődleges szempont volt, hogy csökkentsenek az autó tömegén, amely lényegében minden alkatrészt érintett. Az új váz öt kilogrammal lett könnyebb, a motorblokk súlya szintén csökkent, összességében 174 kilogrammra szorították vissza a jármű tömegét. Tavaly még egy 205 kilogrammos járművel álltak rajthoz – jelentős tömegcsökkentést sikerült elérniük. Emellett javítottak a tapadáson, kényelmesebb vezetőfülkét alakítottak ki, egyedi hűtőrendszert fejlesztettek.
Ezzel futották tavaly a legjobb időt Oroszországban |
Az egyetem egy másik hallgatói teame, a SZEngine azon fáradozik, hogy alternatívát kínáljon a formula csapatoknak. Az FS versenyeken indulók a motorokat azonban kereskedelmi forgalomból szerzik be, azok azonban a szabályok korlátozásai miatt csak komolyabb átalakítások után válnak számukra igazán használhatóvá. Erre kínál alternatívát a győri csapat, a két team tervei szerint a 2016-os szezonon együtt állnak rajthoz. |