Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tombol a versenyszezon: utolsó simításokat végzik a hallgatók a járműveiken
Beköszöntött a nyár, ez egyet jelent azzal, hogy elindult a Formula Student szezon. Nézzük, hol tartanak a felkészülésben a magyar műszaki egyetemisták!
A Formula Student versenysorozatban együléses versenyautót terveznek és építenek a részt vevő hallgatók. Magyarországon négy plusz egy csapat készül erre a versenysorozatra. Négyen versenyautót építenek, egy csapat pedig motort kínál a résztvevőknek.
A győri Széchenyi István Egyetemen tevékenykedő Szengine csapat május végén mutatta be az erőforrását, melyről terjedelmes cikkben számoltunk be. A nyitóképen az a jármű látható, amelyet a hallgatók egy vásárolt járműben mutattak be, ezzel demonstrálva a szponzorok előtt, milyen erős a motor.
A csapat által készített motor valós körülmények között is vizsgázni fog a szezonban: a szintén az egyetem kampuszán tevékenykedő hallgatók, az Arrabona Racing Team járművében kapott helyett, így együtt állnak rajthoz a versenyeken. Ha az ipar nyelvére fordítjuk, akkor az Arrabona Racing Team (ART) az OEM, a Szengine pedig a Tier1-es beszállító.
Az ART közösségi oldalán legutóbb arról számolt be, hogy elkészültek a Torsenracing jóvoltából a stabilizátor pengék, a kerékagyak és kerékdőlésállító eloxálásában pedig a Török Gépipari Kft. segítette munkájukat. Az MNR a kerékcsapágyanyák legyártását tette lehetővé. A Muzsai Metall Fémmegmunkáló a féktárcsák huzalozásával, valamint a kerékdőlésállítók marásával és huzalozásával segítette a csapatot. Arról is beszámolhattak, hogy megérkezett Perfect Surface hozzájárulásával a jármű váza a festésből. A csapat június 26-án mutatja be ötödik járművét.
Stabilizátor pengék az ART műhelyéből |
A Budapesti Műszaki Egyetemen tevékenyjedő csapat azt közölte, a vázukat idén először autokláv technológia segítségével készítették el, amelynek révén annak tömege nagy mértékben csökkent. Idén ráadásul új támogatót szereztek, a Würth Elektronik Hungary Kft.-t., ami számos eszközzel támogatja munkájukat. A kormánykeréken található LED égők, az akkumulátor csatlakozói és a kommunikációhoz szükséges leválasztó tekercsek és egyéb alkatrészek mellett szerszámokkal és szakmai könyvekkel is ellátják őket.
A Würth felajánlásának egy része |
A Camcoat Performance Coatings jóvoltából a Miskolci Formula Racing Team titánium leömlőrendszere black stain kerámiával ötvözött bevonatot kapott, melynek hőállósága közel 1100°C. A keramikus bevonat elősegíti a leadott hő mértékének, valamint a motortér hőterhelésének csökkentését, ez a csapatnál 40%-os javulást eredményezett. A magasabb hőmérséklet növeli a kipufogógáz sebességét, melynek köszönhetően a motorban teljesítménynövekedést érhetnek el. A bevonat továbbá a fokozott megjelenés mellett kiváló korrózióvédelmet, olaj és folyadéktaszítást, valamint könnyű tisztítást biztosít. Emellett kiemelték, hogy a Tridragon Kft.-től hegesztőgépet, flexet kaptak, amelyeknek nagy hasznát vették a váz, és egyéb alumínium egységek hegesztésénél. Az Eurocircuits az általuk megtervezett áramkörök gyártását vállalta el.
Titánium leömlőrendszer Miskolcról |
A kecskeméti Neumann János Egyetemen dolgozó KEFO az utolsó simításokat végezte el a vázon május közepén, ezután már csak a festés várt a vázra. Közölték azt is, emellett gőzerővel folyik a többi alkatrész gyártása. Ők egyébként új csapatkapitánnyal készültek a szezonra, Bendik Elizabet Hannával a közelmúltban közöltünk interjút.