![Az e-autósok kíváncsiak a vezeték nélküli töltésre](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1101032/Tesla-Supercharger-tolto_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Az e-autósok kíváncsiak a vezeték nélküli töltésre](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1101032/Tesla-Supercharger-tolto_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Szolgáltatók Huszonöt éve indult Győrben a Leadec elődje
Az autó- és gyáripar technikai szolgáltatócége jelenleg Kecskeméten, Szombathelyen, Szentgotthárdon, Miskolcon és Makláron rendelkezik telephellyel.
A Leadec Kft. 1994. óta az autóipar erős partnereként működik Magyarországon. Tegnap a győri vállalat megalakulásának évfordulója alkalmából Pannonhalmán konferenciát rendeztek, ahol az autóipar vezető képviselői és politikusok az ágazat jelenlegi és jövőbeni kihívásairól értekeztek. A cégnél ma csaknem hétszázan dolgoznak a győri, a kecskeméti, a szombathelyi, a szentgotthárdi és a miskolci telephelyeken. A társaság telephelyeinek hálózata néhány hete tovább bővült: szakemberei Makláron azokban a gyártó- és logisztikai csarnokokban vették át a létesítményüzemeltetés feladatát, ahol kormányművek készülnek a gépjárműgyártók számára.
Technológiai megoldások
„Vállalatunk minden területen a fejlett technológiai megoldások alkalmazására koncentrál” – mondta Dákai Ferenc, a Leadec Kft. ügyvezető igazgatója. „Ezek közé tartozik a gyártás területén például az előre tervezett karbantartás, vagy a logisztikában a vezető nélküli közlekedési rendszerek. Mindezekkel folyamatosan növelni tudjuk a gyárak rendelkezésre állását és optimalizáljuk a folyamatokat.” A Leadec elődcége, a Hörmann Győr Kft. elektromos rendszerek kivitelzésére alakult, a cég neve 2010.ben lett Voith Industrial Services Kft., majd két éve változott Leadec Kft.-re.
A társaság értékesítésből származó nettó árbevétele 2017-ben 7,42 milliárd, 2018-ban pedig 7,67 milliárd forint felett alakult. Az adózás előtti nyereség 2017-ben több mint 157 millió forint volt, tavaly azonban 33 milliós veszteség keletkezett 2 közölte az MTI. |
Intelligens üzemek
Markus Glaser-Gallion, a Leadec-Csoport vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy szerinte a technológia forradalmasítani fogja a gyártást és intelligensé teszi az üzemeket. „A digitalizációval a szolgáltatás módja is megváltozik, amihez nagyban hozzájárul az, hogy a gyártás során keletkező adatmennyiség exponenciális emelkedik. Mi is elindítottunk már egy belső digitalizációs folyamatot, hiszen digitális rendrakás nélkül a legtöbb piaci szereplőre visszaesés várhat. A jövő ipari szolgáltatói gépfüggetlenek lehetnek és inkább rendszerintegrátorként működnek majd. Maga a cég egyébként már ötven éves és az elődvállalatunk annak idején takarítási szolgáltatásokat végzett ipari szereplőknek” – tette hozzá Markus Glaser-Gallion.
A Leadec vállalat az autó- és gyáripar vezető technikai szolgáltatója. A stuttgarti központú cég világszerte mintegy 20 ezer munkavállalót foglalkoztat és 2018-ban 900 millió euró árbevételt ért el. A Leadec több mint 50 éve támogatja a gyártás teljes ellátási láncát. Szolgáltatóként több mint 250 telephelyen, gyakran közvetlenül megbízóinak létesítményeiben és üzemeiben tevékenykedik. A Leadec globális szolgáltatásai kiterjednek a mérnöki- (Consulting és Engineering), az installációs- (elektroinstalláció, automatizálás, ki- és beszerelés), a karbantartási-, (termelési eszközök karbantartása és műszaki tisztítás), támogatási- (létesítménykezelés és üzemcsarnokon belüli logisztika) szolgáltatásokra, valamint további helyileg igényelt szolgáltatásokra. A szolgáltatások nyújtása projektek keretében, vagy folyamatosan a megbízók telephelyén történik. |
Százmillió tesztkilométer
A konferencián Hamar Zoltán, a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya igazgatója elmondta, hogy a teljes önvezetés megvalósulására még 20-30 évet kell várni szerinte. „A zalaegerszegi tesztpálya abban emelkedik ki, hogy egyszerre biztosít lehetőséget a hagyományos és az önvezető autók teszteléséhez. Egy hagyományos autó egymillió tesztkilométer után már a közutakra mehet, ám egy önvezetőnél egy százmillió kilométer is lehet, hiszen minden forgalmi szituációra fel kell készülnie.
High-tech ipar
Az eseményen előadóst tartott György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és -szabályozásért felelős államtitkára. Emondta, hogy a világban Magyarországon a második legmagasabb, 70 százalékos a belföldi iparban a high-tech ipar aránya, csak Dániában nagyobb mértékű.
Kiemelt Partnereink