Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A német minisztereknek nem számít a holnap
Magas szén-dioxid-kibocsátású autókkal járnak a német kormánytagok a Deutsche Umwelthilfe német környezetvédelmi szervezet, tizenharmadik alkalommal elkészített éves felmérése szerint.
A Deutsche Umwelthilfe (DUH) jelentése szerint Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter benzin-elektromos hibrid autója rendelkezik a legnagyobb valós szén-dioxid-kibocsátással a német kormány tagjainak szolgálati autói között. Közvetlenül utána a második legnagyobb valós szén-dioxid-kibocsátással Christine Lambrecht igazságügyi miniszter és Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter szintén benzin-elektromos hibrid autói rendelkeznek.
A kormánytagok szolgálati flottájában a legkisebb szén-dioxid-kibocsátással Gerd Müller fejlesztési miniszter és Julia Klöckner mezőgazdasági miniszter dízelautói rendelkeznek.
Az elektromos autókkal is gond van
Mindemellett a szolgálati autók egyike sem felelt meg a kilométerenként 130 grammos uniós flotta-emissziós normáknak, sem a szövetségi kormányzat, sem a tartományi kormányzatok szolgálati flottáiban.
A vizsgálat szerint nem felel meg az uniós emissziós határértékeknek még a flottában szolgáló három teljesen elektromos autó sem. A teljesen elektromos és elektromos hibrid autók emissziós értékeit a németországi energiamix alapján kalkulálták.
Nőtt a kibicsátás
A német kormány szolgálatiautó-flottájának szén-dioxid-kibocsátása növekedett az előző évihez képest, mégpedig a 2007 óta minden évben végzett felmérésben az első alkalommal – írja a DUH jelentése. A vizsgálat 237 szolgálati autóra terjedt ki, ebből 143 volt dízel, 74 plug-in-hibrid, 17 benzines és 3 teljesen elektromos.
A DUH által kalkulált valós szén-dioxid-kibocsátás mérési eljárása nem egyezik meg az autógyártók által megadott kibocsátási normával. A kalkuláció alapjául az ICCT (International Council on Clean Transportation) mérési eljárása szolgál.
Nyitókép: Pixabay