![Nincs több home office a MÁV-nál, kiakadtak a vasutasok](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1150614/Lazar-Janos_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Nincs több home office a MÁV-nál, kiakadtak a vasutasok](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1150614/Lazar-Janos_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Logisztika Autonóm szállítójármű segít a BMW gyárában
Fotó: BMW Group
A BMW a németországi Regensburgban található gyárában elektromos, autonóm szállítójárművet vezetett be a présszerszámok és acéllemezek mozgatására. A jármű akár 55 tonna hasznos terhet is képes szállítani. A berendezést a Pefra szállítja, és az Aitonomi által biztosított autonóm technológia hajtja.
A BMW szerint a teherautó fényérzékelő és távolságmérő (Lidar) szenzorokat használ, hogy 4 kilométer/órás sebességgel, önállóan navigáljon a présüzemben. A 3D Lidar technológia a közvetlen környezetet átvizsgálja és távolságokat is mér, hogy egy 3D-s térképet hozzon létre.
„Óriási potenciált látunk az autonóm logisztikai megoldások bevezetésében" – mondta Tobias Müller, a BMW Group regensburgi üzemének karbantartási vezetője. Hozzátette, hogy „a károsanyag-kibocsátásmentes elektromos járművel még hatékonyabbá és rugalmasabbá tehetjük a présüzemünkben zajló gyártási folyamatokat, valamint csökkenthetjük a szállítási utakat és az átfutási időt. Ez nemcsak a termelékenységet növeli, hanem energiát is megtakarít, és javítja a munkatársaink munkavédelmét is."
Az autonóm szállítójármű a BMW-hez kapcsolódó iFactory legújabb fejlesztése, amelynek része a BMW autógyártás jövőjére vonatkozó stratégia. További példák közé tartozik az automatizált irányítású járművek (AGV-k) használata az acéllemezek és panelek mozgatására a Swindonban (Egyesült Királyság) található présüzemben, valamint az adatfelhő használata az autonóm logisztika irányítására a Landshutban található alkatrészgyárban.
A regensburgi üzem naponta körülbelül 1100 tonna acélt dolgoz fel, ami 113 különböző karosszériaelem napi 131.000 préselt alkatrészének felel meg. A folyamat során a présüzemben évente mintegy 80.000 tonna vágási hulladék keletkezik, amelyet újrahasznosítanak. Egy újrahasznosító prés 40x40 centiméteres acélkockákká alakítja a forgácsot, amelyeket az acélszállítónak küldenek másodlagos acéllá történő feldolgozásra. A másodlagos acél felhasználásával a BMW az acél tonnánkénti szén-dioxid-kibocsátását két tonnával csökkentette – írja az Automotive Logistics.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!
Kiemelt Partnereink