Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az e-autósok kíváncsiak a vezeték nélküli töltésre
2024.06.30 16:193D-s térképalkotás fejlesztheti az önvezetést
2024.06.30 12:17A németek felavatták az első napenergia-üzemet
2024.06.30 08:16Hatalmas távon bizonyítottak a Volvo e-teherautói
2024.06.30 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Terv szerint halad a VW egységes akkucelláinak sorozatgyártása
A Volkswagen akkumulátorokkal foglalkozó leányvállalata, a PowerCo az ütemterv szerint halad az egységes cella sorozatgyártásával. A németországi Salzgitterben található cellagyárban elkészült az első gyártási blokk, és folyamatban van a gyártósorok rendszereinek telepítése.
Az előszériás gyártás idén kezdődik, mielőtt az első sorozatgyártásra szánt cellák 2025-ben lekerülnének a gyártósorról..A Volkswagen azonban a PowerCo többi spanyolországi (Sagunt Valencia közelében) és kanadai (St. Thomas Ontario államban) telephelyén is a menetrend szerint halad. A VW már 2023 júniusában egy sajtóeseményen kipakolta az első gépeket a salzgitteri gyárba.
A VW akkucelláinak (részleges) saját gyártása azt jelenti, hogy az elektromos mobilitás alaptechnológiáját nem bízzák teljesen harmadik félre, hanem gazdaságilag és technológiailag biztosítja az elektromosautó-offenzivát. A VW azonban az eredetileg tervezettnél kevesebbet fog saját gyártásban előállítani. A PowerCo két évvel ezelőtti alapításakor az volt a terv, hogy a konszern a jövőben a szükséges cellák 80 százalékát maga állítja elő, és csak 20 százalékot vásárolnak majd különböző gyártóktól. Most kiderült azonban, hogy a jövőben az akkucellák mintegy 50 százaléka viseli csak majd a PowerCo által gyártott címkét.
Sokáig azt feltételezték, hogy az egységesített cella a közelgő SSP elektromos platformmal érkezik. Az SSP-t még mindig az egységesített cellához tervezik, de csak 2028-ban fog debütálni, ami túl soká lenne. Az egységesített cellát (egy prizmaformátumú cellát, amely a járműtől függően különböző cellakémiával szerelhető fel) tehát először egy másik modellben fogják használni. Ez pedig valószínűleg az ID.2 lesz – írja az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!