Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kameraalapú navigációval válnak még rugalmasabbá az AMR-ek
A japán Nidec-Shimpo piacra dobta állítása szerint az első automata vezérlésű járművet (AGV), ami kameraalapú navigációs rendszert használ. A megoldás képessé teszi az S-Cart-V AGV elnevezésű robotot, hogy gyárak és raktárak mellett üzletekben is elboldoguljon, ahol emberek mozognak, és amiatt a környezet folyamatosan változik.
Az új AGV a vállalat 2016 óta elérhető S-Cart AGV-kínálatának legújabb tagja. A korábbi variánsok lézeres szenzorok segítségével mérték fel környezetüket, ami lehetővé tette számukra, hogy földre helyezett mágnesszalagok nélkül határozzák meg pozíciójukat. Éppen ezért, bár nevük másra enged következtetni, ezek a gépek inkább sorolhatóak a sokkal rugalmasabb és olcsóbb autonóm mobil robotok (AMR-ek) kategóriájába.
Az AMR-ek esetében a munkakörnyezet átrendezését követően nincs szükség a tájékozódást lehetővé tevő infrastruktúra ismételt telepítésére, ami időigényes, illetve költséges. Az AMR-ek hamar megkezdhetik a munkát, bár néha szükség van a tájékozódásukat segítő objektumok elhelyezésére, az S-Cart-V AGV kamerájának köszönhetően azonban még ezekre sincs többé szükség.
A valós idejű felvételeket biztosító kettős (sztereó) kamera egy Canon által fejlesztette technológián alapul, aminek neve Visual Slam (simultaneous localisation and mapping – folyamatos lokalizáció és feltérképezés). A nagylátószögű kamerával a gép egyszerre mérheti fel környezetét és határozhatja meg pozícióját. A Nidec-Shimpo a Canon technológiáját a saját, dinamikus irányítóegységével kombinálta.
A kettő vállalat 2019 óta teszteli az S-Cart-V AGV prototípusait a saját gyártólétesítményeikben. Az első variáns az eredeti S-Cart 100 kilogramm teherbírású, 60 méter/perces maximális sebességre képes változatán alapul. A gyártó közlése szerint később más modellek érkezése is várható – számolt be a Drives & Controls.