Elemzések Oroszország szembemegy a nyugati világgal

Oroszország szembemegy a nyugati világgal

autopro.hu/P.B. | 2024.07.01 04:20

Oroszország szembemegy a nyugati világgal

Fotó: Zhejiang Geely Holding Group Media Center

Az Egyesült Államok és Európa vezetése egyre inkább tartanak a kínai erőfölénytől az elektromos járművek ágazatában, ezzel szemben Oroszország a kínai márkák felkarolásától várja autóiparának megerősítését.

Az Autostat orosz elemzői ügynökség adatai szerint 2023 májusa és 2024 áprilisa között több mint 20.500 új elektromos autót adtak el Oroszországban, ami körülbelül 350 százalékos ugrás az előző évhez képest. Az eladások több mint felét a kínai márkák adták, míg az orosz autógyártók kevesebb mint 4000 új elektromos autót adtak el.

Az elektromos járművek piacának fejlődését Oroszországban hátráltatja a töltési infrastruktúra hiánya, valamint Moszkva hagyományosan bőséges olaj- és gázkészletére való támaszkodása is. Ennek ellenére figyelhető meg az említett fejlődés az elektromos autók piacán.

Kínai éllovas

Az elektromos autók szegmensét az orosz piacon a Geely alá tartozó Zeekr vezeti annak ellenére, hogy nincs hivatalos képviselete Oroszországban. A cég tavaly június óta több mint 8000 autót értékesített Oroszországban.

A Zeekr hivatalos belépése az orosz piacra fellendítené a növekedést – mondta Vadim Merzlikin, a Zeekr modelleket forgalmazó márkakereskedés marketingigazgatója. Érdekesség, hogy a Zeekr egy prémiumgyártó, de Merzlikin szerint az orosz piacon elsősorban a gazdagabb réteg vásárol elektromos autót, így alakulhatott ez ki. Oroszország vezető autógyártója, az Avtovaz még mindig fejleszti a Lada e-Largus-t, ami valószínűleg megfizethetőbb autó lesz.

A Zeekr a Geely tulajdonában van, amely a Volvo, Polestar és Lotus márkákat is birtokolja, és svéd tervezésű autóit Kínában gyártja. A Zeekr májusban került a New York-i tőzsdére 6,8 milliárd dollár körüli értékkel.

Kína átveszi az uralmat az orosz autópiacon

Kína részesedése az orosz piacon kevesebb, mint 10 százalék volt 2022-ig. Az orosz-ukrán háború kitörése óta ez az arány több mint 50 százalékra ugrott, ezzel párhuzamosan a kínai autókkal kapcsolatos előítéletek fokozatosan halványulnak.

Az Autostat és az Auto Mail felmérésére hivatkozva Merzlikin elmondta, hogy az oroszok 53,1 százaléka most elméleti szinten készen áll arra, hogy kínai autót vásároljon, szemben a 2017-es 6,4 százalékkal – írja a Reuters.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink