Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre közelebb a népszerű Audi Mexikóba költözése
Három hete még csak szóbeszéd volt, most már körvonalazódik a döntés: az Audi le akarja állítani a Q8 e-tron európai gyártását, és áthelyezi azt Mexikóba. A brüsszeli gyár, ahol a jelenlegi generáció készül, nem fog bezárni, a gyártó szerint „majd kigondolnak valamit”. A forrás nem más, mint az Audi igazgatóságának gyártásért felelős tagja, Gerd Walker.
Walker megerősítette, hogy a cég valóban Mexikóban fogja gyártani a Q8 e-tron utódját 2027-től. A Volkswagen Csoport felsőbb döntéshozóinak még lehet szava a kérdésben, ahogy erre egy audis szóvivő is rávilágított.
Két opció van Mexikóban
Hogy pontosan hol fogják gyártani a Q8 e-tront, annak nagy jelentősége lehet. Walker csak az országot említette, a pontos helyszínt nem, amire két lehetőség van. Van az Audi San José Chiapa gyára, ahol a Q5-öket és plug-in hibrideket készítenek. Ezt a döntést a Volkswagen vezetése bizonyára előbb jóváhagyná, hiszen a Brüsszelhez közeli gyárból való költözés csak az Audit érintené. Ha a másik mexikói, a 60 kilométerrel arrébb található Pueblában működő gyárat választanák, az befolyásolná a Volkswagen gyártását is.
Az Audi az e-tron quattro-t 2018 óta gyártja Brüsszelben, azt megelőzően az A1-es készült ott. A 2022-es ráncfelvarrás után az e-tron-ból Q8 e-tron lett. Még a jelenlegi vezérigazgató, Gernot Döllner elődje, Markus Duesmann jelentette be a modell új generációjának érkezését 2026-ban, amely valószínűleg a konszern PPE platformjára épül majd. Duesmann még úgy tervezte, hogy a második generáció is a Brüsszel melletti Foret-ban készül majd, és ezt a munkaerő felé is közvetítette, Döllner alatt azonban változtak a prioritások.
Nem biztos, hogy kizárólag Audi-gyár marad
Az a pletyka is felmerült, hogy a Q8 e-tronból hétüléses változat is fog készülni, hogy kielégítsék az észak-amerikai és kínai keresletet, de ezt még nem erősítették meg. Mexikóval kapcsolatban egyébként még szűkszavú az Audi kommunikációja, de Walker azt hangsúlyozta, hogy meg akarják tartani a brüsszeli gyárat. Az üzem 1970-től volt a Volkswagen tulajdona, az Audihoz 2007-ben került. Konkrét modellt nem neveztek meg, amely 2027 után ebben a gyárban készülne, de annyit elmondtak, hogy „ki fognak gondolni valamit”. Az Automobilwoche szerint a megoldás ott keresendő, hogy a VW Csoport márkáinak együttműködését szorosabbra akarják fűzni, tehát nem biztos, hogy kizárólag Audikat fognak gyártani a belga üzemben. Walker is elmondta, napról napra a jobb vállalatközi kapcsolatokon dolgoznak – áll az electrive.com írásában.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!