Gyártók Közel a trónfosztás: a BYD rekordot döntött, bajban a Tesla

Közel a trónfosztás: a BYD rekordot döntött, bajban a Tesla

autopro.hu/R.K.E. | 2024.07.04 10:17

Közel a trónfosztás: a BYD rekordot döntött, bajban a Tesla

Fotó: BYD

Kína vezető elektromosautó-gyártója, a BYD új havi eladási rekordot állított fel, miközben a piaci részesedésért küzd az egyre élesedő versenyben lévő piacon. A növekedés azután következett be, hogy a BYD csökkentette néhány legkelendőbb elektromos járművének árát. Elég lesz ez ahhoz, hogy a második negyedévben megelőzze a Teslát?

A BYD a múlt hónapban 341.658 új teljesen elektromos autót és hibridet (NEV) értékesített, ami az eddigi legmagasabb havi összérték. Miután a NEV-eladások 35 százalékkal megugrottak a tavalyi évhez képest, a BYD 2023 decemberében meghaladta a korábbi 341.043 eladott NEV-et.

Ebből 145.179 volt tisztán elektromos meghajtású, ami 13 százalékkal több, mint a tavaly júniusban eladott 128.196 darab. Ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy felülmúlja a májusban eladott 146.395 darabot. 2024 első félévében a BYD 726.153 darab teljesen elektromos járművet adott el, ami 18 százalékkal több, mint a 2023 első félévében eladott 616.810 darab. A többi 195.032 darab múlt hónapban eladott jármű plug-in hibrid volt, ami 58 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A BYD plug-in hibrid eladásai az elmúlt négy hónapban új rekordot döntöttek.

Agresszív árcsökkentés a siker titka?

A BYD havi értékesítési rekordot döntött a kínai elektromosautó-árháború közepette. A BYD eladásai fellendültek, miután az év elején harcba kezdett a külföldi benzines, alacsonyabb árú autók ellen. A BYD legolcsóbb e-autója, a Seagull mindössze 9700 dollárról indul Kínában. A tengerentúlon 20.000 dollár körül kezdődik. A legkelendőbb Atto 3, Dolphin és Seal e-autók alacsonyabb árú változatai is megjelennek a piacon.

Az új modellek a tengerentúli piacokon, így Japánban és Dél-Koreában is megjelennek, mivel a BYD a Toyota és a Hyundai hazai piacain a Toyota és a Hyundai riválisa kíván lenni. A BYD a múlt héten mutatta be harmadik elektromosautó-modelljét Japánban, a Seal e-autót, ami a Tesla Model 3 riválisa kíván lenni, és körülbelül 33.100 dollártól indul.

Vajon a BYD árcsökkentése és új modelljei elegendőek lesznek ahhoz, hogy ismét megelőzzék a Teslát? A BYD 2024 második negyedévében 426.039 e-autót értékesített, ami 42 százalékos növekedés az első negyedévhez képest. A Wall St előrejelzése szerint a Tesla 450.000 körüli darabszámot fog eladni, és Kína kulcsfontosságú lesz a cél elérésében – írja az Electrek.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink