![Az e-autósok kíváncsiak a vezeték nélküli töltésre](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1101032/Tesla-Supercharger-tolto_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Az e-autósok kíváncsiak a vezeték nélküli töltésre](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1101032/Tesla-Supercharger-tolto_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Gyártók Jól láthatóan nem mond le a belső égésű motorokról a Mercedes
Fotó: Mercedes-Benz
A Mercedes-Benz a tervezettnél többet fektet be a belső égésű motorok technológiájába, az idei évben pedig a személygépkocsikat érintően is komoly összegeket fordít a hagyományos hajtásokra a csillagos márka.
Ola Källenius a német Wirtschaftswoche című lapnak nyilatkozva elmondta, hogy a Mercedes-Benz csak az idén 14 milliárd eurót fektet be a személygépkocsik fejlesztésébe. A vezérigazgató elmondása szerint a cég kutatásba és fejlesztésbe fektetett be, valamint átdolgozta hibrid autói hajtásláncát, hogy az a következő évtizedben is megállja a helyét.
Ezenkívül a szokásosnál „sokkal többet” költött zászlóshajója, az S-osztály belső égésű motorral szerelt változatának átalakítására is, amit 2026 közepén dob piacra a cég.
Källenius interjúja nem a semmiből jött. Az ügyvezető februárban azt mondta a befektetőknek, hogy a vállalat folyamatosan fejleszti a belső égésű motorokkal rendelkező modelljeit, mivel az elektromos autók iránti a vártnál alacsonyabb a kereslet.
Az autógyártó korábban azt hangoztatta, arra készül, hogy 2030-ra az újautó-eladásai 100 százalékban elektromos autókból fog állni ott, ahol a piaci feltételek ezt lehetővé teszik. A cég vezérigazgatója az év elején azonban azt mondta, hogy a vállalat arra számít, hogy 2030-ra az eladásainak mindössze 50 százalékát teszik majd ki elektromos járművek, beleértve a hibrideket is – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!
Kiemelt Partnereink