Gyártók Így akar sikeressé válni Európában a Nio

Így akar sikeressé válni Európában a Nio

autopro.hu/P.B. | 2024.06.28 15:19

Így akar sikeressé válni Európában a Nio

Fotó: Nio

Vezetőváltás az egyik legfontosabb piacon, és egy új modell a közel 100 ezer eurós árkategóriában – ezektől várja a lendületet a kínai elektromosautó-gyártó Nio az európai piacon.

Hirdetés

Némileg meglepő módon mindössze nyolc hónapután távozik a Nio németországi vezetője, Marius Hayler, aki ráadásul egy elektromos versenytárshoz, a Polestarhoz igazolt. Bár távozásának állítólag privát okai is vannak, bennfentesek szerint Hayler valójában soha nem érkezett meg Münchenbe, ahol a Nio német székhelye van.

Nemcsak Hayler távozása, hanem utódja is meglepetést okozott a német autóiparban. A Nio a korábbi regionális menedzsert, David Sultzert nevezte ki új német főnöknek. A Genesis egykori alkalmazottja csak 2023 szeptembere óta dolgozik a kínai gyártónál – írja az Automobilwoche.

A vámok ellenére jön az új modell

Mint ismert, az Európai Unió védővámokat vetetett ki a kínai elektromos autókra. A Nio esetében várhatóan 21 százalékos tarifa lesz érvényben ősszel is, amikor a vállalat az EL8 elektromos SUV-t a német piacon is bevezeti. A modellt eddig csak Kínában és Norvégiában értékesítették.

A Nio-nak sürgősen növelnie kell az eladásait Európában. A gyártó jelenleg 190 példányt regisztrált ET5, ET7 és EL6 modellekből Németországban, a kontinens legnagyobb piacán. Ennél erősebb jelenléte Európában csak Norvégiában van. Jelenleg 15 akkumulátorcserélő-állomás működik Németországban, ezeket mind Magyarországon, Biatorbágyon gyártotta a cég.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink