Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
3D-s térképalkotás fejlesztheti az önvezetést
2024.06.30 12:17A németek felavatták az első napenergia-üzemet
2024.06.30 08:16Hatalmas távon bizonyítottak a Volvo e-teherautói
2024.06.30 04:20A jövő robotaxiját mutatta be a Rimac – ez történt a 26. héten
2024.06.29 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így akar sikeressé válni Európában a Nio
Vezetőváltás az egyik legfontosabb piacon, és egy új modell a közel 100 ezer eurós árkategóriában – ezektől várja a lendületet a kínai elektromosautó-gyártó Nio az európai piacon.
Némileg meglepő módon mindössze nyolc hónapután távozik a Nio németországi vezetője, Marius Hayler, aki ráadásul egy elektromos versenytárshoz, a Polestarhoz igazolt. Bár távozásának állítólag privát okai is vannak, bennfentesek szerint Hayler valójában soha nem érkezett meg Münchenbe, ahol a Nio német székhelye van.
Nemcsak Hayler távozása, hanem utódja is meglepetést okozott a német autóiparban. A Nio a korábbi regionális menedzsert, David Sultzert nevezte ki új német főnöknek. A Genesis egykori alkalmazottja csak 2023 szeptembere óta dolgozik a kínai gyártónál – írja az Automobilwoche.
A vámok ellenére jön az új modell
Mint ismert, az Európai Unió védővámokat vetetett ki a kínai elektromos autókra. A Nio esetében várhatóan 21 százalékos tarifa lesz érvényben ősszel is, amikor a vállalat az EL8 elektromos SUV-t a német piacon is bevezeti. A modellt eddig csak Kínában és Norvégiában értékesítették.
A Nio-nak sürgősen növelnie kell az eladásait Európában. A gyártó jelenleg 190 példányt regisztrált ET5, ET7 és EL6 modellekből Németországban, a kontinens legnagyobb piacán. Ennél erősebb jelenléte Európában csak Norvégiában van. Jelenleg 15 akkumulátorcserélő-állomás működik Németországban, ezeket mind Magyarországon, Biatorbágyon gyártotta a cég.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!