Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Használható hidrogénes kamiont készített a Toyota?
A japán gyártó üzemanyagcellás Class 8 teherautójának következő verziója közel 500 kilométeres hatótávval büszkélkedhet. A vállalaton belül csak Betának nevezett jármű egy, már korábban bemutatott modell továbbfejlesztett változata.
A Class 8 eredeti, Alpha típusa tízezer kilométernél is hosszabb tesztelési és vontatási műveletet végzett el Long Beach és Los Angeles kikötőiben 2017 április óta. Ez a teherautó egy tankolással 320 kilométert képes megtenni, 670 lóerős teljesítményével pedig akár 36 tonna rakomány mozgatása sem jelent problémát.
A Beta változat hasonló teljesítményre képes, azonban az új típus már hálófülkével és továbbfejlesztett üzemanyag-tárolási rendszerrel is rendelkezik, melyeknek köszönhetően a tengelytáv növelése nélkül növelhették a rakteret. A teherautót két Mirai üzemanyagcella-csomag és egy 12 kWh-s akkumulátor mozgatja.
A haszongép mellett a Toyota az új generációs Mirai üzemanyagcellás modell fejlesztésén is dolgozik, amely várhatóan a 2020-as évek elején fejeződik be. A japán gyártó ezen felül a hidrogénes hajtást SUV-okba, pickupokban és további teherautókba is beszerelné.
– A kisszériás gyártástól a tömeggyártásra fogunk áttérni, csökkentve az olyan drága anyagok mennyiségét, mint az üzemanyagcellákban felhasznált platina. Dolgozni fogunk rajta, hogy a rendszert kompaktabbá és erőteljesebbé tegyük – mondta Yoshikazu Tanaka, a Mirai főmérnöke. E változások mellett 2025-re a Toyota már ezer kilométerre kívánja kiterjeszteni a hidrogénes járművek hatótávját.