Gyártók Fejlesztések és modernizáció az esztergomi Suzukinál

Fejlesztések és modernizáció az esztergomi Suzukinál

Beck András | 2019.12.27 07:34

Fejlesztések és modernizáció az esztergomi Suzukinál

Fotó: Magyar Suzuki

Márciusban legördült a félmilliomodik Vitara a Magyar Suzuki Zrt.gyártósoráról. 2019-ben is kaptak prémiumot az esztergomi Suzukidolgozói. 100 millió eurót fektetnek a gyár modernizációjára.A kutatási-fejlesztési projektje végső fázisához ért a cég.2019 év végétől Bonnár-Csonka Zsuzsanna tölti be a MagyarSuzuki Zrt. kommunikációs vezetői posztját. Összefoglaltuk,hogyan alakult a 2019-es év az esztergomi Magyar Suzukinál.

Hirdetés

A Magyar Suzukinál a munkavállalók és a munkáltató közti egyeztetésről szóltak a hírek 2019 elején. A Magyar Suzuki Zrt. közölte: álláspontja szerint a két fél közti egyeztetéshez az üzemi tanács megfelelő fórum.

Márciusban legördült a félmilliomodik Vitara a Magyar Suzuki Zrt. gyártósoráról. A 2015 tavaszától Esztergomban gyártott, 2018 szeptemberében megújult modell a vállalat valaha volt legnagyobb sikere, egyúttal a hazai vásárlók első számú kedvence: évről évre toronymagasan vezeti a személygépkocsik újautó-eladási listáját.

A félmilliomodik esztergomi Vitarát ünnepelte a Suzuki.

A félmilliomodik esztergomi Vitarát ünnepelte a Suzuki.

Áprilisban közölte a cég, hogy 2019-ben is kapnak prémiumot az esztergomi Suzuki dolgozói. A bérekkel kapcsolatban egyébként a korábbi megállapodás volt iránymutató: az alapbéremelés mértéke átlagosan 18 százalék a direkt dolgozók esetében. A múlt évben a direkt dolgozók átlagos alapbéremelése 12,5 százalék volt. Így tehát a vállalat 2018-ban és 2019-ben együttesen 30,5 százalékos bérfejlesztést hajtott végre a fizikai dolgozók körében.

A vállalat júniusi, éves sajtótájékoztatóján elhangzott, 100 millió eurót fektetnek a gyár modernizációjára és közvetlenül a meghajtáshoz kapcsolódó gyári technológia fejlesztésére.

A beilleszkedés, a betanítás megkönnyítésére és a szervezeti kultúra átvételében egyaránt segítenek a Suzuki esztergomi gyárában mentori feladattal megbízott kollégák. Az új belépőktől elsősorban ők szerzik be az olyan információkat, hogy hogyan érzik magukat, miben kell segítség, mire lenne igényük. A mentori hálózat kiépítésének szükségessége a fluktuáció csökkentése érdekében került előtérbe. Erről és az esztergomi gyárban a kihívást adó és szakmai fejlődést jelentő pozíciókról beszéltünk júliusban Fejesné Gyurján Ildikóval, a Magyar Suzuki Zrt. HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgatójával.

Októberben beszámoltunk arról, hogy a Magyar Suzuki Zrt. fontos mérföldkőhöz ért, a vállalat 2016 szeptemberében indult, átfogó kutatási-fejlesztési projektje végső fázisához érkezett. Az autógyártó jelentősen modernizálta logisztikai rendszerét és intelligenssé tette hegesztési hálózatát. A projektet három konzorciumi partnerrel és több mint 100 szakember összehangolt munkájával viszik.

2019 év végétől Bonnár-Csonka Zsuzsanna tölti be a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetői posztját. A szakember felel a jövőben a cég teljes vállalati kommunikációjáért – beleértve a vállalati márkaépítést és a hírnévmenedzsmentet, a sajtókapcsolatok kezelését, a szóvivői és nyilatkozati feladatokat, továbbá a vállalati kommunikációs kampányok és CSR aktivitások szervezését.

A Magyar Suzuki szerint struktúraváltás történik az iparágban, nincsen válság. Az ágazatra jellemző innovációs folyamatok zajlanak most – mutatott rá Dr. Urbán László, a vállalat vezérigazgató-helyettese az autopro.hu-nak adott decemberi interjúban.

Kiemelt Partnereink