Gyártók Egyre jobban imádják a Suzukit a magyarok

Egyre jobban imádják a Suzukit a magyarok

Kuthi Áron | 2019.06.24 16:35

Egyre jobban imádják a Suzukit a magyarok

Tavaly 27 százalékkal több Suzuki személyautót regisztráltak Magyarországon, mint 2017-ben, ennek 58 százaléka az Esztergomban gyártott Vitara volt. Az idei évre vonatkozó optimizmust a Magyar Suzuki Zrt.-nél az jelzi, hogy ambiciózus módon felfelé módosították idei darabszám-tervüket. A vállalat éves sajtótájékoztatóján elhangzott, 100 millió eurót fektetnek a gyár modernizációjára és közvetlenül a meghajtáshoz kapcsolódó gyári technológia fejlesztésére.

Hirdetés

Tavaly 50 450 S-Cross és 121 030 Vitara gördült le az esztergomi gyártósorról a tavaly előtti 55 675-tel, illetve 121 089-cel szemben. Ez kismértékű visszaesést jelzett a termelésben, amelyet az Európai Unió által diktált emissziós átállás számlájára ír a vállalat. Összesen tehát 171 480 jármű készült a gyárban, amelyet a világ 123 országába exportáltak.

Josinobu Abe vezérigazgató a sajtótájékoztatón azt mondta, újító szándékú vállalatként mindenki számára elérhető árú modelleket kínálnak, és arra törekednek, hogy értékes termékeket gyártsanak. Kijelentette, hogy idén további növekedésre számítanak az SUV-szegmensben, ám nagy kihívásokkal kell szembenézni. Hozzátette, hogy eredetileg 179 000 darab legyártott autó volt a terv, de ezt időközben 185 000-re emelték.

Urbán László vezérigazgató-helyettes és Josinobu Abe vezérigazgató

Jól megy a magyar piac

A Suzuki 14,12 százalékos részesedéssel harmadik éve őrzi első helyét a hazai autóeladásokban. Sőt, ezt még feljebb tornázta idén, mert az importált modellekkel együtt a 2019. január-május időszakban 9075 új Suzuki autót helyeztek forgalomba. Ezzel pillanatnyilag 14,9 százalékos részesedéssel bírnak. Tavaly Magyarországon 27 százalékkal több új Suzuki személyautót regisztráltak, mint 2017-ben: Vitarából 11 127 darabot a tavalyelőtti 8787 után. S-Crossból 4982-t regisztráltak.

Mint azt Krisztián Róbert operatív igazgató elmondta, a Vitara az 1.0 és 1.4-es BoosterJet motorokkal érkezik, az 1,6-os szívómotoros verziót tavaly ki kellett vezetni a gyártásból az uniós emissziókorlátok betartása érdekében.

A Vitara és az S-Cross továbbra is menetel, az év első öt hónapjában 3649 Vitarát és 3793 S-CROSS-t regisztráltak. Mindkét modell továbbra is vezető maradt a sport-szabadidő (SUV), illetve a C osztályú Crossover kategóriában. Az esztergomi modellek népszerűségében minden bizonnyal nagy szerepet játszik a 3+7 éves garanciaprogram. Míg 2017-ben az esztergomi autók 92, tavaly már csak 87 százaléka ment exportra, ami a hazai piac erősödését mutatja.

Alkatrészellátó központ is lett a gyár

Már az idei év híre, hogy nagyot emelkedett a Suzuki egyetlen európai, egyben a világon harmadik legnagyobb gyártókapacitású gyárának presztízse, mert 2019. április 1-jével a Magyar Suzuki lett az anyacég európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátóközpontja. Ezzel hozzávetőlegesen 80 új munkahely nyílt az esztergomi gyárban annak érdekében, hogy Európa- és világszerte biztosítsa a hatékony pótalkatrész ellátást.

Fejesné Gurján Ildikó HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős igazgató pénzügyi igazgató beszámolt róla, hogy a vállalat tavalyi nettó árbevétel e 1,95 milliárd euró volt. (A Suzuki honlapján olvasható 2017-ről szóló összefoglaló alapján az azévi nettó árbevétel 2,1 milliárd euró volt.)

A hazai eladásokból származó jövedelmének – 280 474 703 euró – 65 százaléka (183 607 134 euró) Esztergomban gyártott autókból származik. A vállalat nettó hazai árbevétele 18,6 százalékkal növekedett az azt megelőző évhez képest. A vállalat bevételeinek 96 százaléka Esztergomban gyártott járművekből származik. 2018-ban a regisztrált járművek 87 százaléka exportra készült a korábbi 92 százalékhoz képest, ami a magyar piac erősödését mutatja.

A sajtótájékoztatóra hozott, toborzási célt szolgáló Suzuki

Hajómotorok és motorkerékpárok

A Suzuki hajómotor üzletága 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 367 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1484 hajómotort exportált 2018-ban. A legjelentősebb exportot érintő növekedés a 150-350 lóerős hajómotorok tekintetében történt, ebből ugyanis 180%-kal többet regisztráltak 2018-ban, mint az azt megelőző évben. A motoros üzletág immár harmadik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában. A hazai eladások 23%-os növekedésének köszönhetően az üzletág piaci részesedése közel 16%-ra növekedett 2018-ban. Josinobu Abe ugyanakkor kijelentette, a Suzukinál egyelőre nincs napirenden elektromos meghajtású motorkerékpár gyártása.

A vállalat éves sajtótájékoztatóján Fejesné Gurján Ildikó HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős igazgató elmondta, 100 millió eurót fektetnek a gyár modernizációjára és közvetlenül a meghajtáshoz kapcsolódó gyári technológia fejlesztésére. A gyár a Vitarával stabil üzletmenetet tud vinni. A telephely az autóiparban dolgozók 6 százalékát, 2300 embert foglalkoztat, 71 százaléka a munkavállalóknak több mint 10 éve dolgozik náluk. Beszállítóik 30 százaléka hazai. 2018-2019 ben 30,5 százalékos bérfejlesztést hajtottak-hajtanak végre, amely széleskörű juttatási csomaggal (SZÉP-kártya, ingyenes buszjárat, törzsgárdailletmény és -jutalom, év végi bónusz, családi napok, 40 év felettiek részére egészségpénztár) párosul.

Kiemelt Partnereink