Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Európába költözhet a legolcsóbb európai e-autó
Európa legolcsóbb, és egyben egyik legnépszerűbb elektromos autója a Dacia Spring. A modellt Kínában gyártják, az autókat onnan szállítják Európába – a vámok és a szabályozások miatt elképzelhető, hogy a modellfrissítésen átesett verziót jobban megéri majd Európában gyártani.
A miniautókat nem számolva a Dacia Spring érhető el a legalacsonyabb áron az Európában forgalmazott elektromos autók közül. Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a modell egy alapos frissítésen esett át az év elején, és hamarosan már csak az új változat lesz elérhető – egyelőre nem tudni, mennyiért, de a Dacia ígérete szerint alacsonyan marad az ár.
Most úgy tűnik, az sem biztos, hogy ott fogják gyártani a Springet, mint eddig. A Renault eddig a Hupejben található gyárában szerelte össze a kínai akkuval rendelkező modellt. Xavier Martinet az Autocarnak elmondta, hogy 2021-ben, amikor a Spring megjelent a piacon, az akkori piaci viszonyok között logikus lépésnek tűnt a kínai gyártás és az európai forgalmazás. Sőt, Martinet szerint ez volt a modell sikerének kulcsa. 2024-re azonban már sok tényező megváltozott.
Már megérheti Európában gyártani az e-autókat
Az új szabályozások, a plusz bónuszok és az ösztönzők megváltoztatták az egyenletet, és ehhez alkalmazkodni kell – véli Martinet, aki az európai akkumulátorgyártó ipar fejlődését is megemlítette, mint a Spring tavaszi európai gyártásának potenciális előmozdítóját. Az anyavállalat Renault ráadásul növeli az Európában gyártott elektromos járművek számát, így termelési hatékonyságnövekedéssel járhat a Dacia hazaköltöztetése.
Ugyanakkor a Spring nem ugyanazon a CMF architektúrán alapul, mint a Renault európai elektromos autói, azaz nem valószínű, hogy egy meglévő gyártósorba illeszthető – Martinet pedig nem is említett lehetséges helyszíneket.
Nem térnek le a sikert hozó útról
Bár nem tudni, hogy a Dacia Spring a jövőben hol készül majd - a Daciának saját európai gyára van a romániai Pitestiben, de ott egyelőre nincs szó elektromos autók építéséről -, az viszont biztos, hogy a jó ár-érték aránytól nem szeretne eltérni a gyártó, ezt tekintik ugyanis a siker kulcsának.
Christophe Combre, a Dacia Spring típusfelelőse az Autocarnak elárulta, hogy a modellfrissítés után is ugyanazokat a vevőket célozza a gyártó, mint eddig – ez jelenleg elsősorban az európai, második autót kereső, jellemzően ötvenes korosztályt jelenti. Ettől még természetesen a fiatalabb vásárlókat is szeretné elérni a Dacia.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!