Gyártók Megújult, de olcsó marad a Dacia Spring

Megújult, de olcsó marad a Dacia Spring

autopro.hu/P.B. | 2024.02.22 04:20

Megújult, de olcsó marad a Dacia Spring

Fotó: Dacia

Külsőleg és belsőleg is megújult a Dacia Spring, ám a belső megújulás is alapvetően a dizájnra vonatkozik, nem a műszaki tartalomra. Nagy előny, hogy áremelés nem történik, az egyes változatok hatótávolsága is használhatósága azonban változik.

Új arculatot kapott a Renault román leányvállalatának elektromos modellje, a komoly népszerűségnek örvendő Spring. A legszembetűnőbb változás az új homlokfal, ami leginkább a Duster legfrissebb verziójáról lehet ismerős. Az új műanyagelemekkel kicsit „SUV-osabb” megjelenést is kapott a Spring, miközben a praktikumot – és az optikai megjelenést is – javítja a tetősínek lekerülése az autóról.

A karosszéria a változásokkal három centiméterrel rövidebb lesz (3700 milliméterre csökken) az áttervezett lökhárítóknak köszönhetően. Az új Spring 1520 milliméter magas és 1,77 milliméter széles, a tengelytáv pedig változatlanul 2420 milliméter. Az eddigi 14 colos kerekek helyett elérhető lesz egy 15 colos verzió is, valamint összesen hat színben kínálják majd a modellt.

Az utastérben új műszerfal fogadja a vevőket 7 colos digitális műszeregységgel és 10 colos központi érintőképernyővel. A beltér egyes elemei az új Dusterrel közösek, valamint a gyártó közlése szerint javítottak az anyagminőségen is. Ennél is fontosabb változás a belsőben, hogy a csomagtér megnőtt, immár 308 literes lesz, ami az ülések ledöntésével az ezer litert is elérheti.

Lesz egy új verzió is

A hajtásrendszerben nem lesz változás, a villanymotor továbbra 48 vagy 33 kilowattos teljesítménnyel érhető el, az akkumulátor is marad 26,8 kilowattórás, a helye is a hátsó ülés alatt marad. A Dacia azonban bővíti a kivitelek sorát: a meglévő „Essential” és „Extreme” felszereltség (előbbi csak a kisebb, utóbbi csak a nagyobb villanymotorral kapható) közé egy „Expression” nevű középszintű felszereltségi változatot is beépítenek, ahol mindkét hajtáslánc elérhető lesz.

Fotó: Dacia

Az összes változat hatótávolsága 220 kilométer felett lesz, ez azonban egy ideiglenes adat, mivel a homologizáció még függőben van. A jelenlegi Spring hatótávolsága WLTP szerint 230 kilométer, városi ciklusban pedig 305 kilométer.

Hamarosan jön

Bár egyelőre egyetlen piacon sem ismert az új verzió ára, néhány hónapon belül már csak az új Spring lesz rendelhető, elméletileg komolyabb áremelés nélkül. A népszerű modellből bevezetése óta mintegy 140 ezer példány talált gazdára a gyártó szerint. A Dacia azt is közölte, hogy saját adatai szerint átlagosan napi 37 kilométert használják a modellt 37 kilométer/órás átlagsebességgel.

A Dacia Springgel megtett utak 90 százaléka rövidebb, mint 70 kilométer, és a Spring-tulajdonosok 75 százaléka otthon tölti az autóját. A Dacia ezeket az adatokat is felhasználja azon érvelésének alátámasztására, miszerint nincs szükség a jelenlegi hajtásrendszer frissítésére az ügyfél szemszögéből.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink