Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Érzékeny ponton támadják a sztrájkolók a Stellantis-t
Helyi idő szerint október 23-án, hétfőn a Stellantis alá tartozó Chrysler legnagyobb amerikai összeszerelőüzemében is sztrájkba kezdtek a United Auto Workers szakszervezet dolgozói. A gyárban készül az OEM egyik legjövedelmezőbb autója.
Mint ismert, már szeptember közepe óta sztrájkol a három nagy detroiti autógyár, a Ford, a GM és a Stellantis ellen az UAW. A munkabeszüntetések óta több ezer embert bocsátott el ez a három cég az Egyesült Államokban arra hivatkozva, hogy a sztrájk miatt kevesebb dolgozóra van szükségük a leállások és ellátási nehézségek miatt.
A szakszervezet a legutóbbi, 6800 emberrel indult sztrájkért a Stellantis-t hibáztatja, mondván az eddigi legrosszabb ajánlatot tette le az asztalra a Chrysler anyavállalata. A Stellantis közben felháborítónak tartja, hogy a csütörtöki – a cég szerint gáláns – ajánlata után a legnagyobb gyárát, a Sterling Heights-i üzemet vették célba a sztrájkolók. A létesítményben gyártják a RAM 1500 pickupot, és ez a gyár felel a cég amerikai eladásainak 16 százalékáért.
A lépés hasonló a Fordot október 15-én ért csapáshoz, amikor az amerikai OEM legnagyobb gyárát, a Kentucky-ban található létesítményét vette célba a UAW.
Engedhetnek a követelésekből
Október 23-án egy, a tárgyalásokat ismerő forrás a Reuters-nek azt nyilatkozta, hogy az UAW várhatóan hamarosan új javaslatokkal áll elő a General Motors és a Stellantis felé.
A szakszervezet eleinte 40 százalékos béremelést követelt négy és fél év alatt, beleértve egy 20 százalékos azonnali emelést és többek között a juttatások javítását is.
A tárgyalásokon a fentiek mellett egyeztetés zajlik a leendő akkumulátorgyárakról, azok dolgozóinak béréről és szakszervezeti beszervezéséről, valamint a dél-koreai akkugyártó partnerek bérpolitikájáról is.
Nagy károkat okoz a sztrájk
Bill Ford, a Ford elnöke és az alapító Henry Ford dédunokája arra figyelmeztetett, hogy a sztrájk károkat okoz az autógyártónak és az Egyesült Államok gazdaságának. Valóban nem a levegőbe beszélt, az elemzők is megerősítik szavait: az öt hetes sztrájk után az autóipar gazdasági veszteségei meghaladták a 9,3 milliárd dollárt - becsülte az Anderson Economic Group LLC október 23-án.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!