Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromosautó-gyárrá alakult a Volkswagen zwickaui üzeme
Az utolsó belsőégésű erőforrással szerelt autó is legördült a Volkswagen zwickaui üzemének gyártósoráról. A németországi megrendelésre készített hetes Golf R Estate után csakis kizárólag a Volkswagen, az Audi és a Seat tisztán elektromos modelljeit fogják készíteni a szászországi egységben, ahol 1904 óta gyártanak autókat.
A több mint száz év alatt Zwickauban számos különböző márkajelzésű autót szereltek össze. 1904 és 1940 között például mintegy 33 500 Horch személyautó, 1957 és 1991 között pedig összesen 3 096 099 Trabant készült az üzemben, ahol 1990 májusában kezdték el a Volkswagen márkájú autók gyártását. Harminc év alatt összesen 6 049 207 Polo, Golf, Golf Estate, Passat Saloon, valamint Passat Variant modellt gyártottak le a kelet-németországi termelőegységben, ami mintegy kétharmada az ott készült eddig összesen 9 512 001 járműnek.
A zwickaui lesz a Volkswagen Csoport első üzeme, ahol kizárólag elektromos modelleket fognak gyártani. 2019 novemberében már elkezdődött az akkumulátoros elektromos ID.3 sorozatgyártása, a szintén tisztán elektromos ID.4 gyártása pedig idén nyáron fog beindulni. A tervek szerint 2021-ben már hat darab, külön az elektromos járművek számára fejlesztett MEB platformon alapuló Volkswagen, Audi és Seat fog az egységben készülni. A hatos számú üzemcsarnokban, ahol eddig a Golf Estate készült, már elkezdődtek az átalakítási munkálatok, hogy év végén ott is elindulhasson az elektromos típusok termelése.
Átképzik a munkavállalókat
Jövőre az egység gyártókapacitását évi 330 ezer járműre kívánják bővíteni. Hogy ez megvalósulhasson, a mintegy 8 ezer dolgozó mindegyikét fel kell készíteni a magasfeszültség, illetve a különböző elektronikai alkatrészek kezelésére. 2020 végéig a dolgozók körülbelül 20 500 napnyi képzést fognak teljesíteni.
A Volkswagen sajtóközleményéből továbbá az is kiderül, hogy a portfólió gyökeres átrendeződése ellenére a Lamborghini és Bentley SUV-k karosszériáinak készítése továbbra is Zwickauban fog zajlani.