Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos márkaként folytathatja az Alpine
A Renault 2017-ben hívta ismét életre az Alpine-t az A110 sportautó bevezetésével, az utóbbi időben azonban több ok miatt is megkérdőjeleződött a márka jövője, nemrég pedig annak a lehetősége is felvetődött, hogy az Alpine a jövőben csak elektromos modelleket kínáljon.
Az Alpine gyártása a Renault, franciaországi Dieppe városában lévő egységében zajlik, ahol jelenleg elfogadhatatlanul kevés jármű készül. Az Alpine jövőjét továbbá az is beárnyékolja, hogy az A110 fejlesztését végző csapat több fontos tagja is távozott.
A Renault elnöke, Jean-Dominique Senard az Alpine jövőjével kapcsolatban a Renault Csoport átalakítását célzó terv ismertetésén azt mondta, hogy az Alpine egy „szép márka”, és részletesen meg kell vizsgálniuk, hogy hogyan járulhat hozzá a Renault Csoport eredményességéhez.
Az dieppe-i üzem jövőjéről úgy nyilatkozott, hogy túl kevés jármű készül az egységben, és ezért fel fogják mérni, hogy milyen új értékteremtő tevékenységek folytathatóak ott. A Renault a terveinek bemutatásakor még annyit közölt, hogy az Alpine A110 életciklusának végével az üzem át fog alakulni.
Nagyobb hangsúlyt helyeznének az elektromos autókra
A jövőben a francia autógyártó stratégiai területeinek egyike az elektromobilitás lesz, az Autocar hírlap pedig belső forrásokból úgy értesült, hogy annak lehetőségét is fontolóra veszik, hogy az Alpine-t egy „teljesen elektromos” márkává alakítsák. A dieppe-i egységben ehhez egyébként jelentős átalakításokra lenne szükség, így nem kizárható, hogy a termelést áthelyeznék.
Laurens van den Acker, a Renault Csoport vezető dizájnere nemrég kifejtette, hogy az Alpine elektrifikálása elkerülhetetlen a vásárlók változó elvárásai miatt.