Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lehull a lepel a Renault hosszútávú terveiről
Az éves eredmények bemutatásakor jelzetteknek megfelelően, a Renault Csoport pénteken mutatta be azt az átalakítási tervet, amelynek célja az, hogy több mint kétmilliárd eurós megtakarítást érjen el 3 éven belül, és a versenyképességét teljesen új alapokra helyezze. Az átstrukturálás lényege, hogy a vállalat működési hatékonyságát veszi figyelembe: egyszerűsített folyamatok, az egy modellre jutó komponensek számának ésszerűsítése, az ipari kapacitások áthangolása szerepel a célok között.
A Csoport nehézségei, a globális autóipari válság és a sürgető ökológiai szemléletváltás mind olyan tényezők, amelyek nem teszik lehetővé, hogy az említett átalakulás tovább késlekedjen.
A terv képes lesz felerősíteni a cég ellenállóképességét úgy, hogy a szabad pénzáramlás megtermelésére koncentrál, eközben pedig továbbra is az ügyfél marad a legfontosabb tényező. A működést és működtetést jellemző, sokkal hatékonyabb megközelítésen, valamint az erőforrások szigorú menedzsmentjén alapszik.
Megalapozni a jövőt
Ezeken túl, a tervezet célja az, hogy lerakja a Renault Csoport hosszútávú fejlődésének alapjait. Franciaországban a Csoport stratégiai területeket határoz meg és az üzleti tevékenységet ezek köré koncentrálja: elektromos autó, kishaszonjármű, körforgásos gazdasági modell, és a magas hozzáadott értéket biztosító innovációk.
Ezek a Franciaországban létrehozandó tudásközpontok a Csoport újraélesztésének gócpontjaiként szolgálnak majd. Ennek megfelelően Flins-ben és Guyancourt-ban a Csoport újraszervezi a tevékenységét.
Amennyiben a Renault Csoport tervei szükségessé teszik, hogy a profitabilitás és fenntartható növekedés érdekében a munkaerő területén is átszervezésekre kerüljön sor, akkor természetesen a helyi hatóságokkal és a társadalmi szervezetekkel folyamatosan egyeztetve teszi azt majd meg.
Ezeket az átszervezéseket elsősorban átképzéses alapon belső mobilitással, és önkéntes távozásokkal kívánja megoldani a cég. Az elkövetkező 3 évben ez mintegy 4 600 munkahelyet érint Franciaországban, és 10 ezer további munkahelyet a világ egyéb részein.
„Teljes a bizodalmam a rendelkezésre álló eszközeinkben, értékeinkben és a cég vezetésében, ezért az előttünk álló átalakulásban és a Csoport értékeihez való visszatérésben is, a terv erre tökéletesen megfelel. A tervezett változások a cég fenntarthatóságának és hosszútávú fejlődésének alapjait fektetik le. Közösen, az Alliance partnerek támogatásával, a Renault Csoport el fogja érni a céljait és hamarosan ismét az autóipar kiemelt szereplőjévé válik. Tisztában vagyunk a felelősségünkkel, és értjük azt is, hogy a terveink szerinti átalakulás csak úgy lehet sikeres, ha az érdekelt felekkel és társadalmi szervezetekkel példaértékű diskurzust folytatunk” - mondta el Jean-Dominique Senard, a Renault igazgatótanácsának elnöke.
Cél: növelni a megtakarítást és a jövedelmezőséget
„Ebben az összetett és bizonytalan helyzetben ez a projekt létfontosságú ahhoz, hogy stabil és fenntartható teljesítményt tudjunk nyújtani az ügyfeleink legnagyobb megelégedésére. Számos eszközünkkel, a Renault Csoport és az Alliance erőforrásainak és technológiai tudásának kiaknázásával, valamint az autóink fejlesztésének és gyártásának egyszerűsítésével olyan mértékű megtakarítást szeretnénk elérni, amely helyreállítja az általános jövedelmezőségünket, és biztosítja a fejlődésünket mind Franciaországban, mind pedig a nemzetközi színtéren” - tette hozzá Clotilde Delbos, a Renault ideiglenes ügyvezetője.
A terv főbb elemei a következők:
A mérnöki költségek csökkentése és hatékonyságnövelése, az Alliance megerősített eszköztárának felhasználásával, megközelítőleg 800 millió euró megtakarítás:
- Az autók tervezésének és fejlesztésének áramvonalasabbá tétele: csökken az összetevők diverzitása, és nagyobb hangsúlyt kap a szabványosítás; Leader – Follower program az Alliance keretein belül.
- Erőforrás-optimalizáció: a stratégiai technológiai fejlesztések az Île-de-France-ban található tervezőközpontokba koncentrálódnak; a külföldi R&D központokat és alvállalkozásokat újragondolják, nagyobb arányban kerülnek be a fejlesztési jóváhagyási körökbe a digitális eszközök.
Termelés-optimalizáció: megközelítőleg 650 millió euró megtakarítás:
- Az üzemek átalakításának felgyorsítása az Ipar 4.0 szabvány általánossá tételével.
- Az eljárások továbbfejlesztése az új mérnöki projektekben: a digitalizáció és a „design to process” elv felgyorsítása.
- Az ipari kapacitások kiigazítása:
- A globális termelési kapacitás felülvizsgálata, a 2019-es 4 millióról 2024-re 3.3 millióra
- A termelésben dolgozók számának felülvizsgálata
- A tervezett kapacitásbővítések felfüggesztése Marokkóban és Romániában, a Csoport oroszországi termelési kapacitásainak adaptációja, a sebességváltó-gyártás racionalizálása világszerte.
- Franciaországban a termelés-optimalizációra négy munkahipotézis létezik, ezeket az érintettekkel, a helyi hatóságokkal és szakszervezetekkel közösen vizsgálják át:
- Konzultáció indul arról, hogy Észak-Franciaországban a douai-i és a maubeuge-i üzemek válnának ez elektromos autók és a kishaszonjárművek kiemelt központjaivá.
- Az Alpine A110 modell életciklusának lezárultával a dieppe-i üzemegység is átalakulna.
- Flins-ben bevezetésre kerül a körkörös gazdasági ökoszisztéma és egyben Choisy-le-Roi-ból is átkerül ide a gyártás.
- A Bretagne-ban található fémmegmunkáló üzem stratégiai felülvizsgálata.
A támogató funkciók magasabb hatékonysággal történő üzemeltetése mintegy 700 millió euró megtakarítással jár:
- Az általános és marketing-költségek optimalizációja: magasabb szintű digitalizáció, szervezeti racionalizálás és a támogató funkciókhoz tartozó költségek csökkentése.
Egyes tevékenységek áttekintése az erőforrások hatékonyabb elosztása érdekében, ami a Csoport fő üzleti tevékenységét érintő változásokat jelenti:
- Részben az RRG európai értékesítési hálózatára vonatkozóan
- A Renault Csoport részesedése a Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) -ben a Dongfeng Motor Corporation-re száll, és a Renault márkájú, belső égésű motoros járművek forgalmazása megszűnik a kínai piacon.
Ezeket a terveket a hatályos szabályoknak megfelelően ismertetik majd a munkavállalói képviseletekkel. Az átalakítás bevezetésének várható költsége 1,2 milliárd euró.