Gyártók Lehull a lepel a Renault hosszútávú terveiről

Lehull a lepel a Renault hosszútávú terveiről

autopro.hu | 2020.05.29 10:47

Lehull a lepel a Renault hosszútávú terveiről

Fotó: Groupe Renault Media

Az éves eredmények bemutatásakor jelzetteknek megfelelően, a Renault Csoport pénteken mutatta be azt az átalakítási tervet, amelynek célja az, hogy több mint kétmilliárd eurós megtakarítást érjen el 3 éven belül, és a versenyképességét teljesen új alapokra helyezze. Az átstrukturálás lényege, hogy a vállalat működési hatékonyságát veszi figyelembe: egyszerűsített folyamatok, az egy modellre jutó komponensek számának ésszerűsítése, az ipari kapacitások áthangolása szerepel a célok között.

Hirdetés

A Csoport nehézségei, a globális autóipari válság és a sürgető ökológiai szemléletváltás mind olyan tényezők, amelyek nem teszik lehetővé, hogy az említett átalakulás tovább késlekedjen.

A terv képes lesz felerősíteni a cég ellenállóképességét úgy, hogy a szabad pénzáramlás megtermelésére koncentrál, eközben pedig továbbra is az ügyfél marad a legfontosabb tényező. A működést és működtetést jellemző, sokkal hatékonyabb megközelítésen, valamint az erőforrások szigorú menedzsmentjén alapszik.

Megalapozni a jövőt

Ezeken túl, a tervezet célja az, hogy lerakja a Renault Csoport hosszútávú fejlődésének alapjait. Franciaországban a Csoport stratégiai területeket határoz meg és az üzleti tevékenységet ezek köré koncentrálja: elektromos autó, kishaszonjármű, körforgásos gazdasági modell, és a magas hozzáadott értéket biztosító innovációk.

Ezek a Franciaországban létrehozandó tudásközpontok a Csoport újraélesztésének gócpontjaiként szolgálnak majd. Ennek megfelelően Flins-ben és Guyancourt-ban a Csoport újraszervezi a tevékenységét.

Amennyiben a Renault Csoport tervei szükségessé teszik, hogy a profitabilitás és fenntartható növekedés érdekében a munkaerő területén is átszervezésekre kerüljön sor, akkor természetesen a helyi hatóságokkal és a társadalmi szervezetekkel folyamatosan egyeztetve teszi azt majd meg.

Ezeket az átszervezéseket elsősorban átképzéses alapon belső mobilitással, és önkéntes távozásokkal kívánja megoldani a cég. Az elkövetkező 3 évben ez mintegy 4 600 munkahelyet érint Franciaországban, és 10 ezer további munkahelyet a világ egyéb részein.

„Teljes a bizodalmam a rendelkezésre álló eszközeinkben, értékeinkben és a cég vezetésében, ezért az előttünk álló átalakulásban és a Csoport értékeihez való visszatérésben is, a terv erre tökéletesen megfelel. A tervezett változások a cég fenntarthatóságának és hosszútávú fejlődésének alapjait fektetik le. Közösen, az Alliance partnerek támogatásával, a Renault Csoport el fogja érni a céljait és hamarosan ismét az autóipar kiemelt szereplőjévé válik. Tisztában vagyunk a felelősségünkkel, és értjük azt is, hogy a terveink szerinti átalakulás csak úgy lehet sikeres, ha az érdekelt felekkel és társadalmi szervezetekkel példaértékű diskurzust folytatunk” - mondta el Jean-Dominique Senard, a Renault igazgatótanácsának elnöke.

Cél: növelni a megtakarítást és a jövedelmezőséget

„Ebben az összetett és bizonytalan helyzetben ez a projekt létfontosságú ahhoz, hogy stabil és fenntartható teljesítményt tudjunk nyújtani az ügyfeleink legnagyobb megelégedésére. Számos eszközünkkel, a Renault Csoport és az Alliance erőforrásainak és technológiai tudásának kiaknázásával, valamint az autóink fejlesztésének és gyártásának egyszerűsítésével olyan mértékű megtakarítást szeretnénk elérni, amely helyreállítja az általános jövedelmezőségünket, és biztosítja a fejlődésünket mind Franciaországban, mind pedig a nemzetközi színtéren” - tette hozzá Clotilde Delbos, a Renault ideiglenes ügyvezetője.

A terv főbb elemei a következők:

A mérnöki költségek csökkentése és hatékonyságnövelése, az Alliance megerősített eszköztárának felhasználásával, megközelítőleg 800 millió euró megtakarítás:

  • Az autók tervezésének és fejlesztésének áramvonalasabbá tétele: csökken az összetevők diverzitása, és nagyobb hangsúlyt kap a szabványosítás; Leader – Follower program az Alliance keretein belül.
  • Erőforrás-optimalizáció: a stratégiai technológiai fejlesztések az Île-de-France-ban található tervezőközpontokba koncentrálódnak; a külföldi R&D központokat és alvállalkozásokat újragondolják, nagyobb arányban kerülnek be a fejlesztési jóváhagyási körökbe a digitális eszközök.

Termelés-optimalizáció: megközelítőleg 650 millió euró megtakarítás:

  1. Az üzemek átalakításának felgyorsítása az Ipar 4.0 szabvány általánossá tételével.
  2. Az eljárások továbbfejlesztése az új mérnöki projektekben: a digitalizáció és a „design to process” elv felgyorsítása.
  3. Az ipari kapacitások kiigazítása:
  • A globális termelési kapacitás felülvizsgálata, a 2019-es 4 millióról 2024-re 3.3 millióra
  • A termelésben dolgozók számának felülvizsgálata
  • A tervezett kapacitásbővítések felfüggesztése Marokkóban és Romániában, a Csoport oroszországi termelési kapacitásainak adaptációja, a sebességváltó-gyártás racionalizálása világszerte.
  • Franciaországban a termelés-optimalizációra négy munkahipotézis létezik, ezeket az érintettekkel, a helyi hatóságokkal és szakszervezetekkel közösen vizsgálják át:
  • Konzultáció indul arról, hogy Észak-Franciaországban a douai-i és a maubeuge-i üzemek válnának ez elektromos autók és a kishaszonjárművek kiemelt központjaivá.
  • Az Alpine A110 modell életciklusának lezárultával a dieppe-i üzemegység is átalakulna.
  • Flins-ben bevezetésre kerül a körkörös gazdasági ökoszisztéma és egyben Choisy-le-Roi-ból is átkerül ide a gyártás.
  • A Bretagne-ban található fémmegmunkáló üzem stratégiai felülvizsgálata.

A támogató funkciók magasabb hatékonysággal történő üzemeltetése mintegy 700 millió euró megtakarítással jár:

  • Az általános és marketing-költségek optimalizációja: magasabb szintű digitalizáció, szervezeti racionalizálás és a támogató funkciókhoz tartozó költségek csökkentése.

Egyes tevékenységek áttekintése az erőforrások hatékonyabb elosztása érdekében, ami a Csoport fő üzleti tevékenységét érintő változásokat jelenti:

  • Részben az RRG európai értékesítési hálózatára vonatkozóan
  • A Renault Csoport részesedése a Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) -ben a Dongfeng Motor Corporation-re száll, és a Renault márkájú, belső égésű motoros járművek forgalmazása megszűnik a kínai piacon.

Ezeket a terveket a hatályos szabályoknak megfelelően ismertetik majd a munkavállalói képviseletekkel. Az átalakítás bevezetésének várható költsége 1,2 milliárd euró.

Kiemelt Partnereink