Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre kevesebbeket érdekelnek a Lucid e-autói
Az elektromos luxusautókat gyártó Lucid Motors az elemzői várakozásoktól messze elmaradó 2023-as termelési célt, illetve a megrendelések számának csökkenését volt kénytelen bejelenteni az elektromos autók piacán tapasztalható fokozódó verseny közepette.
Az amerikai startup tavaly ellátási és egyéb logisztikai problémákkal küzdött, ennek tetejébe versenyképességét most tovább rontja, hogy a Tesla és a Ford csökkentették villanyautóik árát, az infláció pedig arra készteti potenciális vásárlóit, hogy olcsóbb járművek után nézzenek.
„Sokkal nagyobb a verseny, mint egy éve… sok elektromos autó válik elérhetővé a Lucid Air áránál olcsóbban” – írta le a Lucid számára egyre komorabbnak tűnő piaci helyzetet Garrett Nelson, a CFRA Research elemzője, hozzátéve, hogy „a vásárlókat valószínűleg nagyon zavarja, hogy olyan sokat kell várniuk a megrendelt autóikra.”
Hiába készek, a gyárban maradtak az autók
A logisztikai problémák egyértelműen megmutatkoznak a kaliforniai autógyártó kiszállítási számain: tavaly 4369 járművet adott át ügyfeleinek, miközben 7180 darabot gyártott le. Sok vásárló idén sem fogja megkapni autóját ugyanis a Lucid idén csak 10-14 ezer jármű elkészítésével számol mostani bejelentése szerint, ami messze elmarad az elemzők által várt átlagosan közel 22 ezertől, nem beszélve a február 21-i 28 ezres megrendelésállományról.
A 28 ezer rendelés soknak tűnhet, azonban hatezerrel kevesebb, mint amennyivel a vállalat a tavalyi második negyedévben rendelkezett – annak ellenére, hogy a Lucid jelenleg komoly, több ezer dolláros árengedményt kínál az új megrendelőknek.
Tisztában vannak a problémákkal
A vállalat, közlése szerint idén a termelési és kiszállítási számok javítására fog koncentrálni. A tavalyi utolsó negyedévben 472,6 millió dollár veszteséget termelt, ami jelentős, de így is fele az egy évvel korábbi 1,05 milliárdnak – írta meg a Reuters.
A nehéz gazdasági helyzet és az elektromos autók piacán tapasztalható növekvő verseny más e-autós startupokat is próbára tesz. Nemrég a brit Arrival és az amerikai Rivian is leépítésekről döntött költségcsökkentési céllal.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!