Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leépítés jön az e-pickupokat gyártó cégnél
Az amerikai Rivian Automotive elküldi munkavállalóinak hat százalékát annak érdekében, hogy csökkenthesse működési költségeit. Az elektromos pickupokat készítő cég nem az egyetlen villanyautós startup, amely a napokban leépítésről döntött.
Kiszivárgott információk szerint R.J. Scaringe, a Rivian vezérigazgatója a dolgozóinak írt, leépítésekről szóló levelében azzal magyarázta a munkahelyek megszüntetését, hogy a vállalatnak az erőforrásai megőrzésére, a termelés felfuttatására, illetve a nyereségesség elérésére kell fókuszálnia.
A kaliforniai Rivian létszámcsökkentése egybeesik azzal, hogy a Tesla és a Ford megvágta villanyautói árát. Elemzők szerint nem valószínű, hogy az OEM-ek lépése kiterjedt árháborút eredményezne, ami azonban, ha mégis kitörne, súlyosan érintené az elektromos járműveket fejlesztő startupokat, melyek már most is a magas inflációval és a befektetői tőke szűkösségével küzdenek.
Az elszálló költségek nemrég egy másik céget, a brit Arrivalt kényszerítették arra, hogy megváljon dolgozóinak felétől.
Fogy a pénz
A Riviannál elinduló leépítésre reagálva Garrett Nelson, a CFRA Research elemzője rávilágított, hogy a cég hatalmas pénzügyi forrásokat emészt fel, „problémákba ütközik elektromos autói gyártásának felpörgetésében, illetve képtelen volt számottevően csökkenteni fajlagos költségeit.”
A Rivian jelenleg az R1 pickupot és az Amazon számára az EDV elektromos furgont készíti Illinois államban található gyárában. Mintegy 14 ezer főt foglalkoztat, ebből körülbelül 840-nek kell most majd távoznia.
A minden elkészült járművön pénzt veszítő Rivian tavaly nyáron már elküldte dolgozói egy részét. A Reuters szerint 2022 szeptemberében mintegy 13,3 milliárd dollár pénzeszközzel bírt, szemben az egy évvel korábbi 18 milliárddal.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!