Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Renault lerántotta a leplet az új R5-ről
Február 26-án, hétfőn a Genfi Autószalonon a Renault bemutatta a várva várt új elektromos R5-öt, egy olyan modellt, amelyet közvetlenül az 1972-es bestseller ihletett, és a francia autógyártó reméli, hogy jelentős lökést ad az elektromos járművek eladásainak.
A kis szedán, amelyet 2021-re ígértek a Renault fordulópontjának részeként, nyíltan másolja az R5 és a márka ikonikus Super 5-ösének dizájnelemeit – függőleges hátsó lámpák, élénk színek.
A dizájnt masszívabb kerékjárati ívek, áramvonalasabb tetőprofil, szögletesebb karosszéria jellemzi. A díszítőelemeket és anyagokat az elektronika és a sportosság ihlette. Az ikonikus részleteket továbbfejlesztették: a motorháztető légbeömlője töltőnyílássá alakult, rejtett LED-ek adják a logó háttérvilágítását, a repülés ihlette a süllyesztett hátsó lámpákat, a puha szövet tető pedig kiemeli az innovatív anyagok használatára való eltökéltséget.
Más márkákkal ellentétben, amelyek sikeresen indították újra az olyan ikonikus modelleket, mint a Mini vagy a Fiat 500, a Renault elkerülte azt, amit a márka formatervezési igazgatója „retrofuturizmusnak" nevez. Egy régi modell felújítását „a megfelelő időben kell elvégezni, ahol a márka történelmében megfelelően rezonál" – mondta.
Az olcsóbb változat nem rögtön érkezik
A Renault megfizethető árú e-autók építésére irányuló törekvéseinek középpontjában a kis szedán nem lesz azonnal elérhető a legolcsóbb változatban. Az első változat, amely az év második felében kerül forgalomba, 52 kilowattórás akkumulátorral rendelkezik majd, 400 kilométeres hatótávolsággal. A vállalat szerint ezt „a lehető leggyorsabban" egy kisebb teljesítményű – 40 kilowattórás, 300 kilométeres hatótávolságú – változat követi majd 25.000 euróért.
Az R5, amely képes kétirányú töltésre, így a tulajdonosok eladhatják az akkumulátor energiáját a hálózatnak, az Envision akkumulátorcsomagot fogja használni. Ezt a csomagot addig importálják, amíg az Envision észak-franciaországi gigagyára 2025-ben meg nem kezdi a gyártást.
A Renault az egyetlen nagy európai autógyártó, amely bemutatkozik az idei Genfi Autószalonon, a 2019-es koronavírus-járvány előtti időszak óta először – teszi hozzá a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!