Gyártók Bemutatkozik az Ikarus új midibusza

Bemutatkozik az Ikarus új midibusza

Pörge Béla | 2023.10.06 11:17

Bemutatkozik az Ikarus új midibusza

Fotó: Facebook/Ikarus Bus & Coach

Elektromos midibuszt mutat be Brüsszelben az Ikarus. A midibusz az a szegmens, amiben előd „nagy Ikarus” talán a leggyengébben muzsikált. A budapestieken is van bőven tapasztalata erről - az új elektromos midi a fővárosi flottaszínben mutatkozik be.

Hirdetés

A magyar buszgyártás – elsősorban a régi Ikarusnak hála – rengeteg komoly sikerrel büszkélkedhet a múltban. A világ szinte minden tájára eljutottak a városi csuklósok, a helyközi szólók és a távolsági buszok, de a midibuszok terén valahogy nem ment a magyar gyártóknak. A hőskorszakban a 211-es töltötte be ezt a szegmenst, de az inkább sportklubok, gyerekek, TSZ-dolgozók szállítására volt alkalmas, nem annyira a városi forgalomra, bár a Várban erre is akadt példa.

Később az 500-as széria egyetlen tagja sem aratott osztatlan sikert, a Várba szánt, a Volkswagennel közösen fejlesztett Ikarus 521-es kifejezetten nagy bukás volt. A kilencvenes években érkező Ikarus 405-ös sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, noha a modell egészen 2023-ig forgalomban maradt Budapesten.

Utolsó magyar próbának a Budapestre húsz év után eljutó E91-est, valamint az EAG egyéb midijeit lehet tekinteni, ezek közül az E15/F15 (sokszor már Irisbus-logóval) futott be értékelhető karriert, de sikere nem fogható a korábbi szériák legjobban bevált típusaihoz.

Nagyon kellene egy jó midi!

A mai is aktív buszgyártók közül a Credobus is piacra dobot midiket, ezek csak kis szériákat éltek meg, Budapestre csak próbázni jutottak el. A vidéki Magyarországon közlekedő közel háromezer Credobusnak elhanyagolható százaléka midi, így nyugodtan mondhatjuk, hogy ez a szegmens itthon nem akar összejönni.

A BKV és a BKK több midit – elektromos hajtásúakat is – tesztelt már a közelmúltban a fővárosban, tendert is írtak már ki ilyen buszok beszerzésére, de továbbra is égető a hiány ezen a fronton. A Modulo elektromos midije bukás lett, a Karsaok pedig életciklusok végéhez közelednek, így szükség van még az E91-esekre is tartalékként.

Az Ikarus most bemutatta az Ikarus 80e modellt, az elektromos midi a BKK-buszok fényezésében jelent meg Brüsszelben, ahol október 6-án rajtolt el a legnagyobb autóbuszos szakmai kiállítás, a Busworld! A hivatalosan prototípusként bemutatott busz 8545 milliméter hosszú, 2420 milliméter széles és 3300 milliméter magas, 1-2-0 ajtóképlettel rendelkezik. A jármű befogadóképessége 55 fő, ebből 18 ülőhely.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink