Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Nagy dobásra készül ismét a CATL
2024.05.07 10:19Elektromos autókkal maradna szuverén Franciaország
2024.05.07 09:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Beárnyékolja a VW kilátásait az ukrajnai háború
Az orosz-ukrán háború a nyersanyag- és alapanyagárak emelkedésén, valamint a kábelkötegek hiányán keresztül újabb kihívások elé állítja a világ autógyártóit, köztük a német Volkswagent is, ami nemrég a 2022-es kilátásai romlására figyelmeztetett.
Az autók gyártásában használt nyers- és alapanyagok árának emelkedése mind az elektromos, mind a belső égésű motoros járművek árát felfele tornássza – mondta el Arno Antlitz, a VW pénzügyi vezetője a vállalat évente megtartott sajtókonferenciáján.
„Az ukrajnai háború fényében megkérdőjeleződött a 2022-es előrejelzésünk” – mondta el az eseményen Herbert Diess, a VW vezérigazgatója. Hozzátette, a nyersanyagok árának stabilizálódására lehet, hogy egészen 2027-ig kell várni.
Jót is hoztak a nehéz idők
Diess szerint a VW ellenállóbbá vált a koronavírus-járvány alatt, és normál körülmények között optimistán tekinthetnének az előttük álló 2022-es évre.
Az ellenállóképesség javításához hozzájárult, hogy 2021-ben a rezsiköltségeket a tervezettnél nagyobb mértékben sikerült csökkenteni, ami négymilliárd euró megtakarítást eredményezett – fűzte hozzá Antlitz. A pénzügyi vezető továbbá elmondta, hogy a magas bizonytalanság ellenére a Porsche tőzsdei bevezetésére még mindig sor kerülhet 2022 utolsó negyedévében.
Még van idő, de nem sok
A Reuters beszámolója szerint az idei kilátások bizonytalanná válásával kapcsolatban Diess továbbá kifejtette, hogy még 3-4 hét áll rendelkezésükre alternatív forrásokat találni az autókba épített kábelkötegek beszerzéséhez, mielőtt szükségessé válhat az előrejelzésük felülvizsgálata.
A nyugati autóipari vállalatok komoly kábelköteggyártó kapacitást építettek ki a rendszerváltás után Ukrajnában. A VW, a nemrég kitört háború miatt innen próbálja áthelyezni a nélkülözhetetlen alkatrészek gyártását más kelet-európai és észak-afrikai országokba. Ez a folyamat bár nem összetett, de annál időigényesebb – mutatott rá Diess.
Kevesebb eladás, jobb eredmény
A VW a tervezettnél kétmillióval kevesebb autót értékesített 2021-ben a chiphiány következtében – ezzel az eladások tízéves mélypontra, 8,9 millióra estek. Ennek ellenére az üzemi nyereség éves szinten duplájára, közel 20 milliárd euróra nőtt, amit a gyártó az új gépkocsik árának emelkedésével, valamint a kedvező összetételű kínálatával magyarázott.
A kedvezőtlen folyamatok ellenére a VW, számításai szerint idén 5-10 százalékkal lesz képes növelni kiszállításait. Ebben fontos szerepet kaphat Kína, ugyanis az európai instabilitás következtében a VW a korábbinál nagyibb hangsúlyt kíván fektetni a világ legnagyobb autópiacára, ahol jelenleg 16 százalékos részesedéssel rendelkezik.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!